Extáze s antibiotiky
Dominika
Dobrý den,
mám zánět nosních dutin a beru Augmentin 1g antibiotika a Pamycon kapky. Mám brát týden. V polovině léčby ale jedu na fesťák a požiju tabletku extáze. Jsem plně rozhodnuta. Chtěla jsem se zeptat, zda je to velký risk a měla bych raději antibiotika vysadit. Díky za odpověď.

Odpověděl: Tereza Mazáková
Dobrý den,
Děkujeme za dotaz. Na začátek bych chtěla ocenit, že se snažíte takto předem informovat a minimalizovat případná rizika z již poněkud rizikově vyhlížejícího plánu.
Chápu, že je Vám jasné, že situace není ideální. Píšete, že jste přesvědčena o tom, že si extázi vezmete. Je zajímavé, že jste takto již předem rezolutně přesvědčena, bez ohledu na okolnosti, ale pokusím se tento fakt respektovat. Rozhodně musím hned v úvodu konstatovat, že extázi v době oslabení nemocí jednoznačně nedoporučuji!
Jelikož kombinace antibiotik a návykových látek je riziková vždy, pokusím se vám pouze naznačit, jakému riziku se vystavujete v případě vysazení antibiotik, a jakému v případě kombinace s antibiotiky - i když na druhou stranu, rizikovost je v obou případech podobného charakteru.
Jako nejvýraznější bych viděla ten fakt, že extáze bude interagovat v každém případě s ne zcela zdravým organismem - tělo je nemocí vyčerpáno, čímž se míra rizikovosti užití rozhodně zvětšuje. Tento fakt bohužel bude platit vždy, ať už se antibiotika vysadit rozhodnete nebo ne.
V případě užívání antibiotik do prostředí působení drogy vstupuje další léčivo, substance - interakce a dopad na tělo se tak opět stává o něco nevyzpytatelnější. Tělo je také braním antibiotik celkově oslabeno.
V případě, že se antibiotika naopak rozhodnete vysadit, riskujete tak nedoléčení nemoci a případné komplikace v budoucnosti. Pokud již je nutné experimentovat, měl by experiment probíhat za co nejméně rizikových okolností, nemoc bohužel rizikovost vždy zvyšuje.
Dalším faktem je to, že přítomnost na party pravděpodobně neodpovídá léčebnému režimu.
Z mého pohledu bych se obávala také toho, že ať už chcete nebo ne, jste si vědoma, že do určitého rizika (ať už se rozhodnete jakkoliv) vstupujete. Mnohdy právě tento fakt, může ovlivnit, jak budete celou situaci prožívat. Tzv. setting, čili okolnosti užití, výrazně ovlivňují prožitek z intoxikace. Myslím si, že vzhledem k zdravotnímu stavu je setting výrazně narušen a tak bych užití minimálně zkusila odložit.
Zde pro jistotu posílám také názory kolegů z poradny na podobně laděné dotazy:
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/6236/antibiotika-a-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/6243/antibiotika-a-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/26579/antibiotika-a-extaze.html
Ať už se rozhodnete jakkoliv, doufám, že se Vám nic zlého nepřihodí a že budete brzy zdráva.
Pokud budete chtít, můžete se na nás kdykoliv znovu obrátit. Ráda uslyším o tom, jak to vše dopadlo...
Přeji pokud možno hezký zbytek dne,
Tereza Mazáková