Antibiotika a Extáze
Lucka
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, co se může přihodit a jaké jsou rizika, při užití extáze s antibiotiky. Jedná se o silné antibiotika na zánět v oblasti plic, které bere přítel už 5 den. Momentálně antibiotika zabírají a už mu je velice dobře, měl by je dobrat za 3-4 dny. Nicméně dnes přes veškeré rizika požije extázy, ráda bych se tedy zeptala, jaká všechny rizika mohou být a co se může dostavit, jestli účinky extáze, nebo náhlý kolabs po antibiotikách. Je asi důležité poznamenat, že nejde o uživatele drog ani trávy a ani kuřáka, naprosto zdravého člověka. Takže by nešlo o velkou dávku.
Děkuji za rychlou odpověď :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za odpověď, která už pro Vás bude asi pozdní. Nicméně bohužel naše poradna nefunguje "online" (jako chat) a k dotazům se já či mí kolegové dostáváme se zpožděním a nějakou dobu trvá jejich odpovězení.
Co se týče užití extáze a kombinace s antibiotiky u Vašeho přítele, tak můžu odpovědět následující:
Pokud měl/ má přítel zánět či zápal plic, a bere antibiotika,  tak by měl dodržovat nějaký léčebný a rekonvalescenční režim, k němuž užití extáze, byť se už cítí dobře, nepatří. Jeho organismus je oslabený po nemoci i po užití antibiotik, které navíc ani nedobral v tu dobu, o níž píšete. MDMA (extáze) je stimulační droga, která i za normálních okolností může způsobit řadu nesnází (hypertenzi, až srdeční příhodu u disponovaných lidí, je hepatotoxická - výrazně škodí játrům, může způsobit psychické potíže). Pokud je člověk oslabený po nemoci, tak se rizika mohou výrazně zvýšit. Navíc - nikdy nevíte, co v tabletě, užité jako extáze, je. Může to být, a obyčejně v poslední době také bývá, mix různých syntetických látek, které nemaji s původně očekávaným účinkem (čistá MDMA) nic společného. Nejčastěji to bývají syntetické piperaziny, případně jiné nové syntetické drogy (mefedron či jeho deriváty, a pod.).  Takže nikdy nevíte, co vlastně užijete. A pro člověka, který je nemocný a bere antibiotika, a jeho organismus je oslabený, tak teda rozhodně nemůžu doporučit takové látky.
Počítám, že jinou odpověď jste ani nečekala. Jen jsem se snažila bez dalších hodnotících komentářů do detailu vysvětlit, proč to není vhodné a jaká rizika mohou hrozit.
Pokud byste potřebovala další informace, i kdyby měly být ex post (přítel už drogu užil a má nějaké problémy), tak neváhejte napsat, pokusíme se pomoci.
BO