testy
mana
Daji se nekde v Praze udelat testy na zjisteni drog v tele? Jsem vice jak 2 roky cista a potrebuji to dokazat sve rodine. Diky za odpoved

Odpověděl: Jana Urbanová
Testy na různé druhy drog je možné zakoupit v některých lékárnách a udělat si test z moči doma sama. Můžete zakoupit test na specifickou drogu, ten vyjde o něco levněji (nevím přesně, ale tak 100-300,-) nebo tzv. polydrogový test, kterým lze zjistit přítomnost více drog najednou (morfin-derivát heroinu, amfetamin, THC, metadon, kokain, benzodiazepiny), cena je vyšší (přes 1000,-). Problém je s detekcí halucinogenů. Dále je možnost požádat obvodního lékaře, zda by Vám neposlal moč do toxikologické laboratoře na pojišťovnu, nebo si můžete dojít osobně do Toxikologické laboratoře v Praze 2, Na Bojišti 2, kde si jako samoplátce můžete donést 50ml moči od PO do PÁ od 8.00 do 12.00 hodin. Vyšetření na jednu drogu tam stojí 404,-. Samozřejmě různé drogy se metabolizují různě dlouhou dobu, tedy i v moči je možné je detekovat pouze určitou dobu. Tzn., že testem u Vás doma nelze dokázat, že drogy již dva roky neužíváte. Je to otázka, řekněme, posledního měsíce. Záleží na Vašem metabolismu i druhu drogy, kterou budete detekovat. Trochu mě však zaráží nedůvěra Vašich rodičů i po tak dlouhé době Vašeho neužívání, o které se zmiňujete. Co je k jejich podezření vede? Možná byste měla o této věci s nimi otevřeně mluvit. Přeji hezký den a více důvěry v rodině.