zloutenka typu C

Moje dcera byla dnes odvezena na infekcni oddeleni s podezrenim na zloutenku typu C. Je zavisla na heroinu. Mohu prosim dostat podrobnejsi informaci o tomto onemocneni. Predem dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík

Žloutenka typu C je virové onemocnění jater typické pro injekční uživatele drog.Mívá obyčejně lehčí průběh, ale často se stává, že organismu se nepodaří původce onemocnění zcela eliminovat a průběh je chronický. To je poměrně vážná komplikace, protože dochází k pomalé devastaci jaterní tkáně. Léčba je možná interferonem (to je látka která pomáhá buňkám se bránit proti infekci), ale je poměrně drahá a tak je nabízena jen těm, kteří dlouhodobě abstinují (podmínkou bývá min. 1/2 roku). Více podrobností vám jistě sdělí její ošetřující lékař. Z hlediska závislosti na heroinu doporučuji aby se dcera podrobila odvykací léčbě. Stacionární formou (pokud bude indikovaná) je možno v Praze a Brně, ústavně buď v některé psychiatrické léčedně s AT oddělením, případně v terapeutické komunitě. Kontakty najdete na našich vebových stránkách.