trvalé následky?
Babe
Dobrý den... Dlouho jsem na vašich stránkách nebyla, což je super, jak si teď uvědomuji .) Před pár lety jsem je pročítávala a hledala pomoc.. Nakonec mi nezbylo, než to stejně vyřešit sama a party-girl kterou jsem bývala, odvál čas.. Extáze, později pervitin, kerý jsme přerážely rohypnoly, diazemamy.. Asi 3 roky, rok odloučení od světa, drogových přátel, kdy jsem se z toho všeho hledala cestu ven. Našla. Jsem čistá, 2 roky minimalně.. Byl to boj, ale co už.. Jen mě posledí dobou děsí jedna věc. Povýšla jsem v práci, odstěhovala se do Prahy, to město mi dává zabrat, hodně stresu a nervů.. A já se šklebím.. :) Nervový tik, dovolím si od hadnout... Když se soustředím, něco mě rozčiluje.. Nebo jen tak. Občas o tom už ani nevím.. Vzpomínám si, že podobné roztahování koutků do grimasy, vzdáleně připomínající úsměv, jsem kdysi mívala na perníkových dojezdech a podobně tak i pár lidí kolem... Jsou to násleky, že? Tuhle jsem si zkusila vzít neurol a pomohl... Co myslíte, jsem zralá na návštěvu psychiatra? Pokus ano, můžu se k němu objednat sama, či to musí být pře obvodního lékaře? Máme firemního, tak jistě chápete, že s ním to řešit nebudu :( Nějaký kontak tady v Praze? Díky moc a přeju hodně síly ve vaší sysifovské práci, neb za ty roky se dotazy ani trochu nezměnili... Fandím vám. Hodně štěsí

Odpověděl: Jakub Minařík
No, možná by stálo za to navštívit neurologa. O drogách mu myslím nemusíte nutně vykládat. Člověk může mít takový tik a může to být nepříjemné, i když piko nikdy nebral. Ten tik by mohl mít nějaký úplně normální podklad a docela by to možná spravilo nějaké magnesium, ... Takový tik se někdy objevuje, když je člověk vyčerpaný, mně se taky stává, že když jsem unavený, tak mám obličej jako když odeznívá piko. Trochu vyvalený oči, divný, křečovitý úsměv, ... Připadám si vždycky jako idi... A nemá to s drogama nic společného, je to jen docela obyčejná únava. Neurol a podobné léky (tedy myslím benzodiazepiny) bych na to doporučil neužívat. Máte s nimi svou zkušenost, takže ... Kdyby vám je některý z kolegů předepsal, tak mu můžete vysvětlit, že je brát nechcete, protože vám nedělá ten útlum po nich dobře. Kdyby to nezabralo, nebo jste se cítila smutná a vyčerpaná, tak by asi návštěva psychiatra byla rozumná. Samozřejmě by nebyl problém sehnat kontakt v Praze, kdyby bylo třeba. A blahopřeju k té abstinenci. Je prima vidět, že se to i někomu povedlo. A napište, jak to dopadlo. Kdyby jste psychiatra nepotřebovala.