gingium
Jana
Dobry den, radi se "gingium" mezi psychofarmaka? Muzete mi popsat vedlejsi ucinky? A to same u leku "Magne B6" - radi se mezi psychofarmaka? Dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Gingium a ostatní léky s extraktem z gingo biloby patří mezi psychofarmaka, resp. možná spíše by se hodil název neurofarmaka, do skupiny antidentiv, nootropik, tedy léků, které zlepšují metabolismus neuronů. Látka ovlivňuje psychiku sekundárně, primárně zlepší fungování neuronů, sekundárně se efekt projeví ve zlepšeném fungování mozku a tím i psychiky. Nežádoucí účinky jsou obyčejně mírné, lék bývá obvykle dobře snášen. Ojediněle se mohou vyskytnout zažívací poruchy jako nauzea, nevolnost, průjem apod., alergické kožní reakce, bolesti hlavy, event. pocity návalů. Vzácněji se vyskytují: palpitace, hypotenze, arytmie, příp. retrosternální bolest. Magne B6 může podpořit příznivý efekt výše zmíněného léku. Já obyčejně léčbu nootropiky tímhle lékem doplňuji. Jako psychofarmakum bych ho označil s velkou rezervou.