odpoved-strejda Jirka
Chtel bych reagovat na vasi odpoved na muj problem,takze dobry den pane Minarik a predem dekuji za odpoved. pisete, ze je cas s tim neco udelat, nez prijdu o firmu,pritelkyni atd. Mozna to bude znit namyslene nebo prilis sebejiste,ale ja se o firmu pripravit(svoji hlouposti)nenecham,protoze jsem ji vybudoval z niceho v dobe kdyz jsem uz statecne par let uzival a vim,co to je za drinu. takze predstava,ze o vsechno prijdu kvuli drogam,ktere mi v hodne vecech pomohli,je az neskutecna!A co se pritelkyne tyce,tak je problem spis v tom,ze uziva take(jen amfetaminy nastesti). Musim Vam rict,ze je to drina udrzet takovej vztah pohromade. Tech nesmyslnejch hadek o hovne(pardon),totalni nepochopeni se,podezirani atd.stoji to opravdu moc sil a nervu. kdyz to vidim,co dokaze delat zenska co bere za kraval a hysterii kvuli totalni blbosti,tak je snad lepsi zit sam. jenze to ja nedokazu. i pres to vsechno co jsem si vytrpel ji mam moc rad a nechci ji opustit. na druhou stranu se vyplatilo v mem dlouhem vztahu predtim,ze se ma tehdejsi laska se mnou na posledni chvily rozesla a utekla tak zavislosti a potizim. Musela to udelat i pres to, ze me milovala (a asi miluje dodnes) a ja ji za to velmi obdivuju. O jednu zachranenou dusicku navic se pocita:). Mohl by jste mi napsat neco o te "nadstandartni" peci nebo sluzbach,ktere bych snad jednou mohl vyuzit? Dekuji Vam moc Strejda Jirka:)

Odpověděl: Jakub Minařík
No, v zásadě - podle toho, co píšete, tak berete a nechcete to měnit. V zásadě v takovém případě přicházejí v úvahu jen programy, které jsou pro takové klienty specializované (tzn. kontaktní centra a podobné poradenské služby), nebo nějaké soukromé ordinace. Co se týče nabídky služeb - tak existuje možnost jen nějaké podpůrné pomoci. Tzn. nějaké pomoc když dojde k akutnímu zhoršení stavu - medikace, zprostředkování detoxifikace, hospitalizace na psychiatrickém oddělení, .... Za významné bych považoval zprostředkování somatického vyšetření - tzn. zařízení nějaké prohlídky, která by měla zhodnotit váš zdravotní stav a případně léčit tělesné onemocnění. Při tom, co a jak dlouho berete, dostává tělo docela zabrat. Možnosti nějaké psychoterapie jsou dost omezené, protože jednak u intoxikovaných klientů je efekt takové pomoci nevalný, druhak terapeut a vůbec člověk který s vámi bude pracovat je na odpis, protože dělat s lidma co aktivně berou je šílenství. Mám s tím dosti zkušeností :-).