Léčba závislosti na pervitinu
Anna
Dcera asi rok užívá Pervitin. Zhruba před týdnem se rozhodla pro léčení. Navšítivili jsme K-Centrum s tím, že by měla zájem nastoupit léčbu v psychiatrické léčebně. Čekací doba je však prý zhruba měsíc. Snažím se dceru již šestý den udržet v izolaci, ale má silné deprese a mám strach,že nakonec odejde z domova a léčbu vzdá. Prosím proto o radu jaký mám zvolit postup nebo zda je možné užívat ně¨jaké léky na zklidnění. Dcera je plnoletá. Děkuji za radu a pomoc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, na jakém postupu jste se v rámci konzultace v Kontaktním centru domluvili - předpokládám, že dcera má dohodnutý nástup do nějaké léčebny a termín je až za měsíc. Dobrou variantou obvykle je čas od času atakovat léčebnu, kde je nástup domluven, zda nebude volné místo dříve - může se stát, že někdo z léčby předčasně odejde a tím se místo uvolní. Případně zkusit kontaktovat jiné léčebny (i mimopražské). Pokud ovšem nemáte termín domluvený a snažíte se dceru držet doma, tak to riziko, že to nezvládne, je poměrně vysoké - není jasné, kdy bude moci nastoupit, je to pro ni dost velká nejistota, zároveň bojuje s chutí na drogy a čím déle to bude trvat, tím spíš bude od rozhodnutí jít do léčby ustupovat. A pro Vás to musí být také velmi náročné. Napadá, že jestli jste z Prahy, tak je další variantou to, aby docházela alespoň dočasně do nějakého ambulantního programu - přec jen by měla aspon nějakou péči. Ambulantní program nabízí například Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30 (nabízejí i konzultace pro rodiče, takže byste mohla být s tímto zařízením v kontaktu i Vy, abyste měla potřebné informace a podporu). Nebo je možné se obrátit na o. s. Prev-Centrum, kde by bylo pro dceru možné docházet na individuální konzultace ambulantně (více na www.prevcentrum.cz) nebo na Centrum následné péče o. s. DROP IN, kde taktéž funguje ambulantní program (více na www.dropin.cz). No, uvažte to. Kdyžtak dejte vědět, jak to s dcerou vypadá a jak jste se rozhodly. Zatím držím palce Vám i dceři.