Filosofie života
Jakub N
Ano správně. Jak jinak. Když má člověk opravdový problém, je ve společnosti ten, kdo opravdu nemůže nalézt odpověď, protože společnost je přeci normální a problémy neoplývá. Vždy ten největší problém je v tom člověku, který si ten problém vytvořil ve své hlavě. A jestliže mám problém, pak je přece úplně normální, abych za odpověď zaplatil 250 Kč nějaké psycholožce, protože problémy lidí jsou přesně to na čem by jsme, a je to logicky správné, měli vydělávat. Proč? Je naprosto v pořádku, že jsem prostě divný? Proč? Protože nechlastám, nemůžu, protože mi to leze na mozek? Ostatní jsou naprosto v pořádku a chlastají, hulí, občas nějakej ten trip. Sedím na baru sám a piju Coca-Colu, ten ohavn nápoj, který mi přece musí chutnat. Den má 24 hodin. Jsou prázdniny. Hurá nemusí se do školy. Místo v šest stávám v 8:00 abych šel na 8 hodin do práce. Pak nějaký ten Filmeček v kině, který vypadal slibně, protože ho natočili v Jižní Koreji. Nádech normálního amerického stylu sám o sobě byl děsivější než děj filmu. Čím více poznání, tím více bolesti.(Kazatel). ??? . Je to skutečně tak??? Pomalu se mi dělá lépe. Myslím si, že ta hořkost už pomalu opadá. Skutečně se člověk musí otáčet, aby někdo náhodou nezjistil, že je mi z toho všeho nějak špatně…

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že už jsme si před časem dopisovali. Nevím úplně, co Vám mám odpovědět - vypadá to, že přes veškeré výhrady ke společensky obvyklému životnímu stylu se Vám nedaří výrazně špatně. Abstinenci máte zřejmě pod kontrolou, chodíte do práce, pokud se necítíte dobře, tak vyhledáte nějakou odbornou pomoc, byť asi se svým soukromým životem nejste nijak zvlášť spokojený, tak taky nějak fungujete... Mám spíš pocit, že Vás to unavuje a stále byste si chtěl podržet nějaký pocit výlučnosti vůči zbytku společnosti, který člověku drogy a závislost do jisté míry poskytují. Zařadit se do toho "normálního" se Vám asi úplně nechce - ale problém je v tom, že to po Vás nikdo nechce - výhrady ke konzumní společnosti, popíjení alkoholu i kokakole, americkým filmům a mnoha dalším věcem člověk může vyjadřovat svobodně, jak se mu zachce. Tak nějak mám pocit, že spíš bojujete s nějakou osobní životní nespokojeností, pocitem omezení a prohry, než že by proti Vám skutečně stálo všechno společenské dění... A pokud jde o to vydělávání na problémech - jde spíš o to, jestli za těch 250 korun dostanete něco, co by Vám aspoň trochu pomohlo - tedy o kvalitu poskytované služby. Je to služba jako jakákoli jiná, Vy jste měl pocit, že jí potřebujete, tak jste si jí zaplatil. V zásadě i tato poradna vydělává na problémech. Ale kdyby ty problémy nebyly, tak tenhle web neexistuje. Když je nějaká poptávka, tak se po čase vytvoří nabídka... :) Jako v jiných oblastech. No nic - přeju hodně štěstí, ať to zvládáte přinejmenším tak dobře jako teď.