marihuana a další drogy mi ničí život
bez smyslu života
dobry večer,nevim jak začít.je to pro mě těžke.....bude mi 17 a dřív jsem byla uplně předpisove dítě ještě před 2 roky.ve škole same jedničky,chodila jsem do ruznych kroužku atd.prostě uplny svatoušek,ale během paru měsícu se mi začal převracet život.nejdřív jsem začala kouřit měsic po tom hulit marihuanu ale to jen občas.potom jsem si našla noveho kluka a nove kamarady a s nima jsem začala už častěji.nakonec asi po dvou měsících to bylo na mem denním pořadku si několikrat za den zahulit a zažít ten krasny vysmaty stav.později jsem si začala travu i kupovat a během paru měsícu jsem do toho dala veškere me našetřene peníze ktere šly do tisicu.ale pořad se mi to zdalo boží a krasne.sve dřívější kamarady sem uplně stratila,ze školy mě malem vyhodili protože sem tam skoro ctvvrt roku vubec nechodila.před pul rokem jsem poprveš zkusila jinou drogu než travu,pokud tedy nepočitam alkohol.a ta droga byl pervitin a hrozne se mi to libilo.o dva mesice později jsem měla dabl trip což byl neskutečny mazec halušky jak cip.a ted před tydnem když mi kamoš nabidl pernik tak jsem nedokazala odolat a šnupla sem ho i když sem memu klukovi slibila že si do konce roku nic z tvrdšich drog nedam.....a vim že kdyby to někdo ted dal přede mě tak neodolam.je možne že sem zavisla i na pervitinu????děkuji za odpověd.....

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nemyslím si, že byste byla závislá na pervitinu, pokud jsem dobře pochopila, že jste si drogu vzala jen několikrát. Tedy nejste závislá prozatím, pokud budete v užívání pervitinu pokračovat nějak dlouhodoběji a intenzivněji, tak tu samozřejmě riziko, že si závislost opatříte, je poměrně vysoké. Zvlášť pokud bylo nebo je Vaše užívání jiných drog poměrně hodně intenzivní a působí Vám řadu problémů, tak se nedá předpokládát, že braní pervitinu by Vám zůstalo dlouho pod kontrolou. Koneckonců - to, co popisujete i s tím ostatním, je docela závažné - myslím tím tedy tu posedlost marihuanou a celkově jakýmikoli jinými stavy vědomí. Obvykle to ukazuje na to, že člověk nemá moc pod kontrolou svůj běžný život a že pod tímhle nánosem drog se skrývá spoustu problémů, strachů, úzkostí a slepých míst, které je potřeba zaplácnout drogami. Ona je to velká zábava, ale pak to dojde na nějakou hranici, kdy už se pak z průšvihu nevyhrabete a všechno se to nakumuluje. Možná by stálo uvažovat nad tím, zda by se s tím přec jen nemělo něco dělat. Ono nechat se kvůli trávě a jiným zábavám vyhodit ze školy, nechodit tam, přijít o přátele, utrácet tisíce korun, a slibovat svým blízkým, že nebudete přinejmenším brát tvrdé drogy a pak nedodržet, to nevypadá na nějakou moc velkou pohodu... Být Vámi bych byla trochu opatrnější. Zkuste si tak nějak dát dohromady, co vlastně jiného děláte, než že jste permanentně pod vlivem nějakých látek, nebo se vzpamatováváte z večírku nebo uvažujete, kde sehnat peníze na další hulení... Když byste chtěla v rozhovoru pokračovat zas napište. A omlouvám se za poněkud pozdní odpověď, ale přes víkend a svátek většina z nás měla volno a teď se nám tady dotazy nějak nahromadily. Většinou je zvládáme odpovídat do 48 hodin.