léčení
Nada
Moji starší dceři je letos 29 let, 12 let užívá Pervitin, před dvěma lety byla na léčení v komunitě v Jeseníkách, vydržela tam 3 měsíce, první měsíce jsem platila pobyt, pak se přihlásila trvale v Bruntále a posílali ji podporu do léčebny. Odešla a vrátila se zpátky do Mostu ke své partě. Já jsem se s mladší dcerou odstěhovala do Prahy, kde pracujeme a bydlíme v pronajatém bytě. Nyní jsem se se starší dcerou setkala v Mostě, říká že se chce léčit, kontaktovala jsem léčebnu Červený Dvůr, odeslali jsme doporučení a čekáme kdy ji pozvou na léčení. Má dluhy na nemocenském pojištění, na VZP ji dali potvrzení o evidenci a průkazku bude mít do tří týdnů. Nemohu zaplatit dluhy které má, přišli jsme o byt, který ode mne dostala, několikrát jsem zaplatila za ni dluhy na nájemném, až jsem se sama zadlužila. Nyní splácím hypotéku abychom měli kde jednou žít. Ráda bych ji pomohla ale nevím jak. Nemá ani platný občanský průkaz o všechno přišla. Přála bych si aby se léčila a rozhodla se sama že nebude brát drogy. Napište mi prosím Váš názor, rada bude těžká to vím.

Odpověděl: Jakub Minařík
Dcera bere velmi dlouho. Podle toho co píšete, tak jste udělala co jste mohla. Přijde mi nerozumné jí v téhle situaci nějak významě podporovat, kromě toho, že jí pomůžete napsat dopis do léčebny a případně jí tam navštívíte. Zařízení, která dceři mohou pomoci, je mnoho a pokud se dcera rozhodne abstinovat a využít jejich služby, tak jí pomohou se vším, co je třeba, včetně jednání s VZP. Víme velmi dobře, jak je na tom člověk po 12 letech braní, nejen zdravotně, ale i sociálně a jsme na to připravení. A vlastně není ani nezbytné, aby člověk abstinoval. Stačí, když je natolik stabilizovaný, aby byl schopen alespoň trocho spolehlivě spolupracovat a dá se pak lecos zařídit. Myslím, že když pomoc omezíte jen na minimum, tak dceři i tak můžete pomoc. Ono někdy zjištění, že se už matka nepřetrhne, protože ztratila víru v to, že to vyjde, zmobilizuje síly a ono to vyjde. Pokud žijete v Praze, tak existuje rodičovská skupina v Denním stacionáři SANANIM. Kolegové vám rádi pomohou naplánovat nějakou smysluplnou pomoc. Kdybyste měla zájem, tak telefon je 220 803 130. kdyby něco, napište. :-)