Jak pomoci někomu, kdo nechce?
Muj dobry kamarad si picha asi kolem 3/4 roku pervitin. Zacina to s nim jit z kopce, strasne hubne, vyhyba se lidem, kteri neberou, nechce nic slyset. Libi se mu to a dokonce se tim jakoby i chlubi, nemluvi uz o nicem jinem. Chtela bych mu pomoct, dokud je to zaim na zacatku. Je mu 21 let, takze ho nemuzu nijak donutit. Myslim si, ze jeho rodice to vi nebo aspon tusi, ale radsi delaji, ze nic nevidi. Jak se mam k nemu chovat a co mu mam poradit. Tak aby se mi ale nezacal vyhybat, aby se na me nenastval. Je to tak. "dite ulice", vyzkousel od 13 let snad vsechny drogy, krome heroinu. Znam se s nim teprve 2 roky, ale myslim si, ze me ma rad jako kamosku a ze mi veri. Predem dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, pomoci někomu, kdo o pomoc nestojí je složité. Většinou to znamená buď pomáhat násilím, ale to dost často nefunguje a nebo pomoc nabídnout a počkat až se postižený dostane do úzkých. To je v dané chvíli asi ta nejrozumější varianta. Prostě nabídnout pomoc, vyjádřit svůj názor a počkat. ono to možná nebude trvat tak dlouho, než se kamarádovi udělá nedobře. Kdyby došlo k nějaké změně a potřebovala jste radu, kontakt, tak samozřejmě napište. Ještě takové malinké upozornění. Dosti často se stává, že lidi, co se takhle snaží pomáhat jako vy, se nakonec rozjedou společně s tím, kdo bere. Dostanou se drogám blízko, chtějí tomu druhému poruzumět, on někdy slíbí, že si dáte společně a naposledy, ... Jistě mi napíšete, že to vy byste nikdy ... - ale raději si to pamatujte a dejte si pozor.