epilepsie a marihuana
mama
Syn (17) je epileptik ( 1x záchvat), užívá Convulex, dále je alergik (pyly). Kouří cca 1 cigaretu denně, asi 2x týdně me starší kamarádi nabídnou potáhnout si z jointa(dát si prda), cca 1x týdně chodí do hospody(1-5 piv) Mám o něj obavy, je svéhlavý, agresivní, začal kašlat na školu. Tvrdí mi, že jeho způsob života je normální a můj (48) slušný způsob života (nekuřák, téměř abstinent) je předpotopní. Nevíme si s ním rady, chodíme na psychoterapii, ale on sám svůj způsob života změnit nechce. Je pro nás nějaké řešení?

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, u člověka, který je nemocný, je to složitější. Často si takhle kompenzuje svoje postižení. Jediné, co můžete dělat, je být trpělivá. Zkuste si najít co nejvíce info o onemocnění, o alkoholu, konopí, ... Budete pro syna spíše partner do diskuse, zkuste se syna hodně ptát, jak věci vnímá, jak je prožívá. Vhodná by byla nejaká psychoterapie, která by synovi pomohla se s nemocí vyrovnat. Ale tam syn chodí. Pokud je to PT rodinná, možná by stálo za to zvážit PT individuelní. Možná zkuste syna nakontaktovat na poradnu, na mě. Myslím, že moje názory jsou dosti liberální, třeba by to pomohlo. Možná je i skrytá komunikace pod kódem, syn by se tak mohl cítit bezpečný s tím, že to nebudete číst. Pokud by syn souhlasil, tak ať prosím napíše do skryté poznámky a tak abych jej mohl identifikovat. p.s. Držím palce a buďte trpělivá!