Chrastítko
Našla jsem u svého 19ti letého syna v pokoji litrovou láhev od zelí, která byla do jedné třetiny naplněná Marihuanou. Syn mi stále lže a já už nevím, co je pravda, vetšinou přesný opak, než, co říká, proto už se s ním poslední dobou moc nebavím, jen jsme doma přitvrdili s tím, že musí dodržovat příchody domů - hodiny. Nevím, jak se mám nyní k němu chovat. Pokusila jsem se mu domluvit a vzbudit v něm důvod k zamyšlení, ale bojím se, že to nepomůže a on se postupem času dostane i ke tvrdším drogám, dokonce si ani nejsem jistá, zda už v nich také nebrousí. Drogy jsou zde i na ZŠ, bojím se, aby se k nim nedostala i moje 10 letá dcera. Nyní nevím, však, co se synem, když už je plnoletý??? Jak s ním mám teď jednat, jak zjistím, zda je jen na trávě???

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že se synem bude obtížné vyjednávání. Taky mám dojem, že v danou chvíli máte jen omezené možnosti co se týče potvrzení nebo vyvrácení užívání dalších drog. syn se zdá s vámi spolupracovat nebude. Na straně druhé máte celkem dosti výrazné možnosti jak na syna tlačit. Jistě můžete vyžadovat, aby nebyly doma drogy. Optimální je tzv. čistá domácnost - ale to byste nesměli mít doma ani alkohol. To je ale myslím celkem přiměřený požadavek. Také bych doporučil se synem o drogách příliš nediskutovat, resp. nepouštět se do argumentace proč je lépe být čistý, ... Syn vás stejně nebude nejspíš poslouchat. v tomhle ohledu bych doporučil se syna na drogy možná ptát, ptát se jak to funguje, jak se cítí přitom a potom. Tak možná můžete navázat na tohle téma komunikaci. Taky se můžete podívat po informacích na netu - texty najdete na našich stránkách, i jinde třeba na www.biotox.cz, nebo na vysloveně prodrogových serverech jako je www.grower.cz. Lépe tomu porozumíte. Synovi bych doporučil naložit zátěž v domácích pracech a fungování. krok, který jste udělali je myslím velmi dobrý, chtěl bych po něm, aby si plnil povinnosti, pracoval, nebo chodil do školy, pomáhal doma, ... Pokud přestane fungovat, tak je to signál, že se něco děje. A věnujte dost péče dceři. Není dobré věnovat všechnu pozornost synovi, který bere. Sourozenec pak často dojde k závěru, že brát drogy je výhodné, protože rodiče se o mě zajímají. kdyby byly ještě nějaké dotazy, napište.