Je to správné?Pro Mudr.Minaříka
lucy
Pane doktore,píši Vám a obracím se na Vás s problémem o kterém jsem Vám již několikrát psala.Moje pracovní neschopnost stále trvá a svou závislost na lécích se snažím krotit avšak s nevalným výsledkem.Do všeho se ještě přidalo náhlé a tragické úmrtí velice mladého chlapce z řad příbuzenstva.Dnes jsem požádala svého lékaře o výměnu léku Rivotril za nějaké nenávykové antidepresivum.Neřekla jsem mu samozřejmě nic z toho co jsem napsala Vám,o důvodu mého počínání jsem již též psala.Vylíčila jsem mu jak se cítím,že se už začínám i stranit lidí, známých a to i včetně přátel.Uzavírám se do sebe a nic se mi nechce,ztratila jsem zájem o cokoli co mě dříve bavilo i roztýlilo. Předepsal mi Asentru půlku denně s tím že léčení potrvá asi tak tři měsíce. Jste specialista v tomto oboru,tak bych se chtěla zeptat zda je to krok kupředu k vyřešení nebo opět cesta zpět.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že bych volil podobný lék. Z mého pohledu je to tak dobře. Asi jste měla kolegovi vysvělit co se děje, možná by to bylo významné z hlediska strategie léčby. Bylo by vhodné, abyste se mu svěřila alespoň s tím, zda se vaše obtíže lepší či nikoliv, ... Také byste asi měla vědět, že efekt léků bude nastupovat postupně, během asi tak 3 týdnů a léky je třeba užívat i když se vám udělá lépe. To vám ale asi kolega řekl. Také vám jistě řekl, že léčba může mít nějaké nežádoucí účinky, ale ty postupně odezní s tím, jak efekt léků bude nastupovat. Držím palce, buďte trpělivá a napište.