dotaz
Hany
Prosím o informaci,dlouhodobě jsem užívala Nitrazepan5mg,max.1 deně,nyní jsem začala dávku snižovat na půl a on se přestal vyrábět,lékař mi předepsal jiný cizí lék,ale po přečtení jeho vedl.učinků se bojím ho brát,užívám ješ tě Ansilan,lékař mě převádí na Esprital,jsem silná klaustrofobička po dávno prodělané autonehodě,a přidaly se i jiné problémy,které jsem musela zvládat,zavřená matka atd.Nitrazepan jsem brala přes den.Nepiji,nekouřím,ani kávu.Děkuji Vám Rei

Odpověděl: Jakub Minařík
Neděste se tolik těch nežádoucích účinků. Ony nebývají zdaleka tak strašné. V příbalovém letáku je jich vyjmenováno mnoho, ale už tam nepíší, že se vyskytli třeba s frekvencí 1:1000, nebo že jsou přechodné a odezní po pár dnech, ... Moje zkušenost je, že když se objeví, během 2-3 týdnů zase zmizí a nebo zeslábnou na minimum. Pokud musím léky měnit, tak to obyčejně není kvůli vedlejším účinkům, ale kvůli tomu, že to nejsou ty pravé. Ohledně té změny, myslím, že z dlouhodobé perspektivy jsou antidepresiva vhodnější, než ten nitrazepam. To vám ale jistě kolega vysvětlil. Takže se nebojte a kdyby se něco dělo tak klidně napište. :-)