Synovec a pervitin
Strejda
Syn nám teď řekl, že jeho bratranec M. (24 let) užívá pervitin. Již delší dobu kouří trávu, to jsme věděli, ale neřešilo se to. Podle synova odhadu to bere tak dvakrát týdně. Asi ne nitrožilně, protože má panický strach z injekcí. Řekl prý také, že aby měl přísun, tak snad nepravidelně pomáhá někomu s distribucí. M. má nekvalifikovanou práci, je spolehlivý, pracovitý, bydlí u babičky, kde platí za ubytování i splácí nějaké dluhy, nekrade, provozuje extrémní sporty. Prý to (užívání pervitinu) občas vidí jako problém. Zatím jsme tuto informaci nesdělili ani babičce, u které bydlí (nechceme, aby se trápila), ani jeho rodičům (ze stejného důvodu). Chceme se poradit. Předpokládám, že budeme muset vybrat někoho z nás, kdo má u něho (aspoň trochu) přirozenou autoritu, pohovořit s ním a přesvědčit ho, aby zašel do nějaké poradny. Nevím pochopitelně, jestli třeba můj syn (vlastně kamarád) nebo já (nějaký příbuzný) takovou autoritou jsme? Nevíme si rady. Ptám se tedy, prosím, jak postupovat?

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, pokud synovec vidí svoje užívání pervitinu jako problém, tak myslím, že bude i přístupný radě a pomoci. Váš nápad, že by se s ním někdo z vás spojil a pomohl mu vyhledat pomoc, je myslím docela dobrý. Zkuste to. Pokud to vidí jako problém, tak taky nebude problém jej přesvědčit, aby někam zašel. Kdybyste potřebovali nějaký kontakt, tak napište. Rád vám něco najdu, pokud budu vědět. Synovce každopádně můžete také nakontaktovat na naši poradnu, pokusíme se mu nabídnout nějaké praktické rady, pokud by o to stál. :-)