tramal
Michal
Několik let užívám přes den tramal (cca lahvička 100 mg/ týden) a kombinuji to obden s večerním pitím tvrdého alkoholu (cca 3 - 4 deci vodky). Poslední měsíce se to snažím omezit, pak třeba tři dny nepiji alkohol a tramal si dám jen ráno 12 kapek. Nervozitu a nespavost řeším lexaurinem (cca 2 x 3 mg) a prothazinem (2 - 4 tab. na noc). Celkem by to šlo, ale přichází apatie, odpolední fyzická vyčerpanost a ztráta životního smyslu, to se pak raději ze strachu, že si něco provedu, vracím k původnímu stereotypu... Můžete mi poradit co s tím můžu dělat, když chci zůstat v anonymitě. Za ta léta si toho u mně nikdo nevšiml vč. manželky a přátel, přestože dělám psychicky náročnou manažerskou práci mezi lidmi. (Mám na mysli léky, alkohol mi tolerují, protože s ním nemám zdánlivě žádné potíže), Předem děkuji za vaši reakci.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že máte s léky a alkoholem celkem problém. Nejsem si jistý, jestli zvládnete vysadit bez nějaké odborné pomoci. Osobně bych doporučoval nasazení nějakých antidepresiv, postupné vysazení farmak, ... To, že chcete zůstat v utajení, chápu. Existují také soukromé praxe, které nejsou na pojišťovnu a jsou tím pádem dosti diskrétní - možná by to mohla být pro vás cesta, jak se problému zbavit. Každopádně napište. Kdyby vás můj nápad zaujal, i kdybyste trval na komunikaci po netu, taky se můžeme pokusit. :-)