Alkohol a vztahy
lucie
Dobrý den. Chtěla bych Vás požádat o radu. V prosinci to budou tři roky, co jsme s přítelem začli spolu chodit. Již druhým rokem bydlíme společně. Nechci přítele klasifikovat jako alkoholika, ale nadměrné požívání alkoholu určitě hraje roli v našem vztahu a následně i problémech. Jde o to, že přítel se snaží vyhnout odpovědnosti za určité věci. Hrozně těžko se mi to celé formuluje a tak napíši příklad. Pronajímáme si byt od mojí známé a veškeré platby obstarávám já a jdou i z mého účtu. Dle původní dohody mi přítel do 10. v měsíci dává polovinu částky na nájem. Často ovšem není schopen dodržet tento termín (pracuje na živnostenský list a platby mu přicházejí různě). Většinou se snažím mít pro to pochopení a zatím mi vždy peníze dal, i když třeba s měsíčním zpožděním. Problém pro mě je ten, že přítel má peníze na to, aby šel do hospody na pivo a přišel domů opilý, ale peněz pro mě na splacení nájmu se mu nedostává. Už mnohokrát jsme o tom mluvili, říká, že to chápe a že se snaží, ovšem že se musí po náročné práci občas odreagovat (rozumějte sezením v hospodě s přáteli). Vždy udává termín, kdy mu přijdou peníze za nějakou práci (které se často opozdí) a pak mi peníze na nájem dá. Potřebovala bych poradit jak ho přimět dodržovat naší dohodu a platit nájem včas. Potřebovala bych doplnit větu. "A když mi nebudeš platit včas, tak.....". Udělala jsem asi chybu, když jsem během několika hádek v rozčilení řekla, ať se klidně odstěhuje (což vlastně nechci), což se samozřejmě nestalo a tak se bojím, že bude spoléhat na to, že moje slova nedokážu splnit. Dnes bychom měli opět na toto téma mluvit a já nevím jak na to.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že jste dosti ve slepé uličce. Mě fakt nenapadá nic jiného, než partnerovi zabalit kufr a vrazit mu ho do ruky. A nebo taky začít zlobit. Třeba mu nevyprat, nenakoupit jídlo, neuvařit a jít s kamarádkama do kavárny. Třeba ho to trkne. Zkuste s ním promluvit o tom, že se vám jeho pití nelíbí, a dvojnásob, když neplní kvůli tomu svoje závazky. A možná po něm chtějte aby doma fungoval a žil s vámi jako partner. Nevím jak často chodí do hospody, ale pokud je to denně, tak je to hloupé a povede to k problémům. Takže možná stojí za úvahu - buď se s ním nějak dohodnout na normálním fungování a nebo utéci. protože jinak se můžete ocitnout v nepěkné situaci za nějakou dobu a řešení může být mnohem složitější. P.s. Myslím, že jste chybu neudělala v tom, co jste řekla, ale v tom, že jste svou hrozbu nesplnila. Třeba jen demonstrativně. Asi by se s kufrem za dveřma a před zamčenými dveřmi rozmyslel a nebo taky ne. To ale je pak možná lepší, si najít někoho jiného.