opět marihuana
jaja
Dobrý den,chtěla bych navázat na svůj předešlý dotaz 326706.Synovi jsem jasně řekla, že s kouřením marihuany nesouhlasím a on moc dobře zná můj negativní postoj k drogám obecně.Ale samozřejmě se mnou nesouhlasí,tvrdí že občasné hulení není na závadu a je to míň nebezpečné než kouření tabáku a hlavně že tráva není návyková.Argumentuje legalizací trávy např.v Holandsku.Na dotaz jak často kouří mi řekl že už dva měsíce nekouřil,ale já stoprocentně vím že lže.Mám si tedy koupit testy(seženu je v lékarně ??) a každých 14 dní ho kontrolovat ?Je tohle řešení nebo mám vyhledat nějakého odborníka ?Podotýkám,že zatím se kouření na jeho chování neprojevuje,ale nechci čekat až z toho problém bude ráda bych mu pomohla.Děkuji za odpověď vyděšené mámě

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to co popisujete je právě typické úskalí marihuany - v podstatě totiž máte pravdu oba dva. Vy v tom, že to není úplně v pořádku, a že je naprosto korektní požadavek, aby syn marihuanu nekouřil. Váš syn zase v tom, že v některých zemích je marihuana legalizována, že v některých ohledech může být méně zdravotně nebezpečná než klasické cigarety (ale to jen za předpokladu, že člověk srovnává např. 10 cigaret denně s jedním jointem za 2 týdny), nebo že za určitých okolností se dokonce používá k léčebným účelům (např. u Alzheimrovy choroby). Syn ale nemá pravdu v tom, že by nemohla být marihuana návyková, i když "jen" psychicky. Stát se to může, v případě, že člověk kouří denně, většinou i několikrát. Je to tedy tvrzení proti tvrzení. Pravda je, že marihuana je dnes u mladých lidí užívána poměrně hojně a je lepší tento fakt přijmout a o celé věci otevřeně mluvit, než situaci zbytečně vyhrotit. Myslím, že testy asi nejsou v současné chvíli nejlepší řešení - co by Vám vlastně řekly? Pravdu tušíte a možná by jen narušily důvěru mezi Vámi dvěma. Na druhou stranu by ale Váš syn měl vědět i to, že mu jeho tvrzení nevěříte, a že tu i tahle možnost existuje a proč ji zatím nechcete použít. Vždycky je pak čas na to testy v lékárně koupit. Rozhovor s nějakým odborníkem myslím není špatný nápad, alespoň byste se mohla informovat o skutečnostech a mýtech okolo marihuany (což je možné také na internetu, např. na těchto stránkách nebo na stránkách www.drogy-info.cz). Myslím, že by prozatím stačilo, kdybyste někam zašla Vy sama a zeptala se na co potřebujete a zkonzultovala svůj další postup směrem k synovi.Je možné obrátit se např. na AT poradnu, která funguje v každém okrese, nebo na K-centrum, Náchodská 359, Trutnov, 541 01, tel: 499 814 890