Tak jsem tedy dnes nehulil
Květoslav Veliký
Vážený pane doktore, za Vaši odpověď Vám děkuji. Poradil jste mi v ní, ať s kuřáctvím nepřestávám najednou, nýbrž postupně. Dnes jsem si tedy trávu nezakouřil, ale přiznám se, že to bylo spíše z ekonomických důvodů, než na základě uposlechnutí Vaší rady. Odpověděl jste mi, ať zkusím ve dnech nehulení něco dělat. Avšak po čtyřech letech, kdy jsem konzumoval marihuanu s většími či menšími přestávkami každý den, už ani nevím, co normální lidé dělají, když vlastně vůbec trávu nekouří. Koukat do zdi mě nebaví. Nutno však podotknout, že ve stavu opojení marihuanou můžu koukat do zdi třeba hodinu a neshledávám na tom nic špatného. Dá se vlastně říct, že trávou pouze zaháním nudu. Z toho samozřejmě plyne jednoduchá rovnice: žádná nuda = žádná marihuana Bohužel, po dlouholeté konzumaci marihuany se nudy dokážu zbavit už zase jenom marihuanou. A tento neustálý koloběh zahánění nudy kouřením trávy se zdá býti nekonečný a já nevím jak ho zastavit. Pokoušel jsem se vymyslet nějakou užitečnou činnost, která by mě alespoň na chvíli zbavila chorobné touhy po jointu. Bohužel jsem na nic nepřišel, ba naopak, čím víc jsem se snažil vymyslet něco, co bych mohl dělat, tím víc jsem myslel na marihuanu. Je třeba ještě poznamenat, že když jsem dopoledne v práci (pozn. sedavé zaměstnání), tak na kouření marihuany myslím minimálně, ba dokonce vůbec. Avšak odpoledne si bez jointa prakticky už neumím představit. Dříve se mi už podařilo přestat kouřit dokonce na několik týdnů. Zjistil jsem, že nejhorší jsou zhruba první tři dny odvykání. Pak už je to snažší. Čím déle člověk nehulí, tím méně na trávu myslí. Už jsem si dokonce mysel, že nikdy znovu nezačnu. Ale stačilo si jednou zahulit a byl jsem opět v tom. Nejdřív jsem si myslel, že to mám pod kontrolou, a že si zakouřím jen příležitostně jednou za čas. Avšak realita byla nahony vzdálená mým představám. Spadl jsem do toho zas. Celá situace se v průběhu času několikrát analogicky opakovala. Prosím vás proto o radu: JAK MÁM ZAHNAT NIKDY NEUTUCHAJÍCÍ CHUŤ PO MARIHUANĚ? "Květoš", 19 let

Odpověděl: Jakub Minařík
Je prima, že se vám podařilo jeden den nehulit. Víte s tou nudou - MUSÍTE ZKUSIT NĚCO DĚLAT, I KDYŽ VÁS TO NEBUDE BAVIT. ONO SE TO PO NĚJAKÉ DOBĚ PODDÁ A NAJDETE V TOM SMYSL. JE TO DŘINA, JÁ VÍM, ALE JINAK TO PROSTĚ NEJDE. Víte, zkuste něco jednoduchého - běžte do knihkupectví, kupte si knihu a zkuste číst. Kupte si tenisky a běžte do posilovny. To jsou cesty, jak na to. Prostě začít něco dělat, chuť časem zmizí jako v práci. A napište. I to může být cesta, jak přestat.