o.
Můj syn má rozšířené zorničky,stále,i když se vrátí ze školy,i když je doma v so a ne.Jinak se chová a vypadá normálně(běžně)studuje stř.školu,má 18let.O drogách s ním mluvím.Tvrdí,že se mu drogy příčí apod. Mám se obávat užívání drog? Mám o něj obavy.Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji Vám za dotaz. Jestli jsem to pochopila správně, ptáte se, do jaké míry souvisí rozšířené zorničky Vašeho syna s možností, že by užíval drogy. Normálně se velikost zorničky přizpůsobuje intenzitě světla, čím více světla, tim se zorničky zmenšují. Je pravda, že jeden z projevů užívání pervitinu jsou zvětšené zorničky, které na změnu světla příliš nereagují. Podobně je tomu i u marihuany, tam však oči vypadají navíc ospale a bývají zarudlé. Zvětšení zorniček se v průběhu intoxikace (tedy od požití drogy, do vyprchání účinku) mění a může být ovlivněno řadou dalších faktorů. Zda Váš syn užívá drogy nelze podle popisu jednoho příznaku, jako jsou zvětšené zorničky, poznat. Jsou Vaše podezření a obavy skutečně založeny pouze na tomto pozorování a nebo sledujete i další změny? Zkusila jste si se synem promluvit o Vašich obavách? Jestli ano, jak na to reagoval? Je dobře, že se o svého syna zajímáte a nechcete ponechat nic náhodě. Upřímný a otevřený rozhovor, bez výčitek a obviňování, je v tomto případě nejspíš na místě. Možná synovi uvěříte, možná se domluvíte na testech (lze je koupit za 200Kč v každé větší lékárně) nebo najdete jiné řešení. Jestli budete mít chuť, dejte mi vědět, jak Váš příběh pokračuje. S pozdravem, Gabriela Koryntová.