další dotaz
tarja
Dobrý den,psala jsem vám o své dceři.Kod 28704 ,první dotaz.Doporučil jste mi navštívit s ní psychiatra.Jsme objednaní.Jenže nyní jsem našla u dcery dvě injekční stříkačky.Test na thc a pervitin vyšel negativně,ale nejspíš ho zfalšovala.Ty stříkačky mě vyděsily...Mám o tom řici psychiatrovi?Mám mu povědět,že mámpodezření,že užívá?Lze jí umístit do nějakého léčení?Nevím co s tím...Strácí se mi před očima,hubne,nejí,spí,nebo pak nespí...Sebepoškozuje se..Nezvládám to už psychicky...Poradí mi lékař co mám dělat?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, užívání drog může být symptom, neboli příznak nějakého duševního stavu, který je neúnosný. Drogy pak člověku pomohou, aby se cítil trochu lépe a stav nějak zvládal, cítil se alespoň na chvíli lépe. Stejně tak mohou být drogy příčinou stavu, který popisujete. Vím že to zní zmateně, ale je to nějak takhle. Kolegovi to samozřejmě řekněte, předpokládám, že si s tím bude vědět rady a bude o tom uvažovat podobně. Rozhodně to napomůže stanovení diagnozy. Myslím, že vám pomůže najít nějakou cestu, jak z toho ven. Jinak tu moč mohla dcera samozřejmě zfalšovat (a spíš to asi udělala), ale také nemusela. Její stav nemusí mít s užíváním drog opravdu mnoho společného, resp. může se vyvíjet na užívání drog nezávisle. Klidně napište a nedejte se vystrašit. Spousta věcí se dá řešit snáz, než myslíte.