Podezření
Tata
Dobrý den.Nikdy jsem nevěřil že to může naši rodinu potkat.Mám podezření že syn začal brát nějaké omamné látky.Přečetl jsem si něco o příznacích a se 70% tomu tak je.Některé příznaky které mě k této doměnce vedly.Střídavá aktivita,záškoláctví,podvodné omluvenky,stráta rodiných peněz, synovo velká spotřeba peněz,vědomné hlaní,kouření cigaret, červené oči,vyrážka.Je mu 17,5 takže něco může být k pubertě.Je na střední škole a ubytován na internátu.Co mužeme radikálně udělat abychom měl jistotu.Návštěva lékaře odborníka,testy nebo něco podobné.Prosím o radu.Dík.Tata

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano. Vypadá to dosti pravděpodobně. I když část toho asi padá na hlavu puberty, přece jen významější ztráty rodinných peněz většinou signalizují vážnější problém. Nevypadá to, že syn jen tak normálně zlobí, ani na jiný, podobný nezávažný problém. To, co píšete, je docela charakteristický soubor příznaků. Než ale začnete syna vyslýchat a posílat jej do léčby, tak raději ještě počkejte. Když se unáhlíte, naděláte spoustu škody. V tomhle případě u dospívajících je dobré ctít presumpci neviny. Protože razantní akce v nevhodné situaci může mít kontraproduktvní efekt. A pak se to obtížně napravuje. Osobně bych doporučil se zajít poradit, napřed bez syna, pak s ním. Pokud byste potřebovali kontakt, rádi vám nějaký vyhledáme, pokud napíšete lokalitu, ze které jste. Jinak kontakty najdete na dis.sananim.cz v sekci kontakty. A samozřejmě napište, pokud byste měli dojem, že potřebujete něco konzultovat a nebo jen tak.