MUDr. Minařík
Ondro
Pane doktore, tak nepodařilo se to ideálně. Já jsem to včera nevydržel a i když jsem nechtěl, tak jsem si heroin zakouřil. Ty pocity: Bylo to ůplně supr, fakt prima, po tak dlouhé době jsme si to vychutnal. Jako bych zapomněl na to, že proč jsem to vlastně přestal. Jenomže pak/dnes mně to trápí, že proč vlastně a přemýšlím, jestli je to moudré pokračovat v tom. Co vy na to? Vím, že asi nebudete spokojen, ale alespoň jsem upřimný. :-( Všechny své dotazy jsem si přešel jěstě jednou, ale vidím změnu, jenom jsem se asi unáhlil. Řekl jsem si, že se nic neděje a prostě se to nějak stalo. Máma o ničem neví. Ale kdy by mně otestovala třeba na trávu, tak mám asi problém. I když já teď nevím na čem sem. Jestli je to vážnější nebo ne. Já jsem si myslel, že už je to OK. Jinak jak ste řekl, tak jsem nevypil ani kapku alkoholu. Máma už mně věří, že jsem v pohodě. Mám 18 let, či-li i kdyby na něco došla, tak vlastně nic nezmůže, ... ale taky se vlastně nic neděje, nebo jo? Co vy na to, jako odborník?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, víte, když někdo napíše: "Já jsem to včera nevydržel a i když jsem nechtěl, tak jsem si heroin zakouřil." Tak to většinou signalizuje že má problém. Protože pokud nechce a stejně musí, tak je to jeden z příznaků závislosti a z mého pohledu se jedná o příznak dosti významný. Takže je to skoro vážnější. S tou vaší mámou - ona sem taky píše, nebo ne? když napíše, že našla v moči trávu, tak jí asi spíše odpovíme, že to možná nebude až tak strašný. Pokud napíše, že v moči našla heroin, nepíšeme jí, že je to průšvih. prostě konopí je mnohem méně riziková droga, než heroin. A co se týče toho, jestli mi děláte radost nebo ne. Víte, já jsem zrovna přemýšlel, z čeho radost vlastně mám, nebo nemám. Je to asi hodně složité, ale to že jste si dal zase heroin, mě zase tak moc nepřekvapilo. Tuším jak na tom jste, mám dojem, že vnímám s čím bojujete a jak, a to, že se tohle nezdařilo pro mě není překvapení. Dalo se to čekat. No, zkuste pokračovat a neztratit se. To mě myslím potěší. :-)