Lexaurin
Dara
Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda mohu užívat lexaurin současně s lékem clarinase repetabs, jež mi předepsali na ORL. Dále bych ráda slyšela názor odborníka na lexaurin. Jelikož jsem si ho "naordinovala" sama, tak by mě zajímalo, za jakých okolností se obvykle předepisuje, co znamená, že je to psychotropní látka IV., zda je návykový a co mohu očekávat po jeho vysazení, jak dlouho se dá užívat a názor na dávkování. Lék jsem si vzala z důvodu neustálého rozčilovaní, které se stále stupňovalo, až bylo obtěžující nejen pro mé okolí, ale hlavně už i pro mě samotnou. Začala jsem ho brát v srpnu, 2x denně 1,5mg. Nyní je říjen a mam potřebu již 3x denně 1,5mg. Tudíž děkuji za vyjádření ke správnému užívání tohoto léku. Obávám se, že toto téma sem zcela nepatří, ovšem uvítám jakékoli informace (prosím, neodkazujte mne na diskuzní fóra, kde si mohu přečíst zkušenosti druhých, zajímá mě názor odborníka). Předem Vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Lexaurin není úplně vhodná medikace, resp. jistě vám pomohl, ale vhodný je jen ke krátkodobému užívání, protže má celkem silný potenciál závislosti. Vzhledem k tomu, že jej užíváte již 2 měsíce, bylo by moudré hledat jinou, alternativní medikaci. Lidem, kteří mají podobné problémy jaké popisujete, často pomáhají například některá antidepresiva - protože velmi často se stává, že v pozadí problému je depresivní porucha, nebio jiná psychopatologie. Rozdíl je v tom, že mají mnohem menší potenciál závislosti, než Lexaurin, nebo jiné léky této skupiny (neurol, xanax, diazepam, rivotril, ...). V tomto ohledu bych považoval za moudré navštívit psychiatra. Vysazování bych doporučil postupné, řekněme po jedné tabletě týdně, z problémů, které by se mohli objevit - no nejspíše se vám vrátí původní vztek, možná neklid. nespavost. Postupně ale problémy odezní. Stačí?