bratr
martin
Můj bratr kterému bude 17 let přiznal že asi 2 krát týdně kouří marihuanu, cigarety nekouří.Jak je to pro něho nebezpečné? Bojím se aby nepřešel na jiné drogy, jak mu mohu pomoci?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Vaše informace jsou hodně stručné, nedá se z nich poznat, jak moc může být pro Vašeho bratra nebezpečné kouřit marihuanu. Rozhodně neplatí, že každý, kdo ji kouří, musí nutně přejít k tvrdším drogám, ale samozřejmě se to stát může, stejně jako může někdo rovnou začít s heroinem. Ptáte se, jak mu můžete pomoci - není jasné, jestli vlastně cítí nějaký problém, v čem je třeba mu pomáhat. Projevuje se nějak negativně jeho kouření THC? Nebo je to prostě jen dočasné experimentování a jinak žije stejným životem jako dřív - plní své povinnosti, má své záliby, je komunikativní atd.? Může to u něj být jen chvilkový pokus a pokud se s ním o tom otevřeně budete bavit, jak o obecných rizicích, tak o tom, proč má potřebu takové věci zkoušet, co mu to dává, zjistí třeba brzy, že marihuanu vlastně k životu nepotřebuje. Myslím, že není dobré zhrozit se, odsoudit ho nebo ho hned považovat za nemocného. Pravda je, že se kouření marihuany u mladých lidí vyskytuje velmi často, což neznamená, že člověk by nad tím měl mávnout rukou, ale v klidu si spíš vyjasnit vzájemné pohledy na věc. Pokud budete chtít, napište více podrobností, bude pak snazší odpovědět konkrétněji.