Sázení v sázkových kancelářích
tipér
Dobrý den, našel jsem tady milióny dotazů, ale zajímalo by mě jak je to se závislostí na sázení v sázkových kancelářích. Já jsem sázel asi 6 let nědy více a někdy méně,ale v poslední době jsem se kvůli tomu dostal do problémů,protože jsem prohrával peníze ačkoliv sportu hodně rozumím,neměl jsem jak je tomu říká ,potřebný kousek štěstí.Dopadlo to tak,že mám teď finanční i rodinné problémy a řekl jsem si že je načase s takovým sázením přestat(je to měsíc),vím že řict si jen nestačí,ale já si myslím že to zvládnu a po svých zkušenostech jsem na sázení radikálně změnil názor,otázka zní zda se problematice závislosti na kurzovém sázení věnují také odborníci?Popřípadě myslíte si, že je potřeba také konzultace nějakého odborníka? Platí se takové konzultace? každou zajímavou infromaci uvítám, včetně případných kontaktů. Jsem z Ostravska. Všiml jsem si že skoro nikde o takovém druhu závislosti není zmínka,ale podle mě je to pouze dobře skryté a nemluví se tak o tom,ale v podstatě to je velký problém, vždyť sázkové kanceláře jsou dnes a denně nabité a jasným důkazem je Tipsport, který před 10 lety měl 1 pobočku v Berouně a nyní má pobočku v každé vesnici a je to díky obrovským ziskům které bere "legální" fintou lidem. Taky by mě zajímal jaký je Vás obecný názor na kurzové sázení, protože v některých vysplích zemích sázkové kanceláře vůbec neexistují, a podle mě to může mít také hodně negativní vliv na jeho sociální zázemí rodin. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že tahle problematika je asi u nás dost podceňovaná a dobře schovávaná. Naše organizace se specializuje na závislosti na nealkoholových drogách, a i když se zde objevují i poměrně časté dotazy ohledně alkoholu, problematika gamblerství - kam patří i sázení v sázkových kancelářích - se na naší poradně příliš nevyskytuje (když tak ve spojení právě s drogami, protože často jde o kombinovaný problém). Existují ale odborníci, kteří se gamblerstvím zabývají, ať už ambulantně nebo při léčení osob s těmito problémy v programech psychiatrických léčeben. To, jestli se za službu platí závisí na typu zařízení. Existují také skupiny Anonymních gamblerů, kde se schází lidé s podobnými problémy. Doporučila bych Vám zeptat se na možné kontakty přímo ve Vašem okrese, přeci jen budou mít lepší přehled. Určitě není marné s někým si o situaci popovídat, i kdyby jednou, třeba abyste se utvrdil v tom, že na problém jdete dobře...v AT ambulanci v Ostravě Vám doufám poskytnou potřebné kontakty. Najdete ji na adrese 17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52 tel: 597 373 209. Pokud by tento kontakt neposloužil, dejte vědět, zkusíme najít něco lepšího.