marihuana
Dobrý den, můj 17-ti letý syn kouří cca 2xtýdně marihuanu, nezapírá to a odmítá jakoukoliv diskuzi na toto tema. Po požití drogy je malátný, spavý a vše je mu jedno. Tvrdí, že přestane bez problémů, až sám bude chtít, ale zatím prý nemá důvod přestat. Poraďte mi prosím, jak ho ovlivnit a působit na něj, aniž by se zatvrdil. Jak se chovat, když přijde domů a je znát, že kouřil konopí, vždy mě to rozčílí !! Jinak máme vcelku klidný a kamarádský vztah, od mala žiju se synem sama, s jeho výchovou mi pomáhali rodiče. Nechci ho ztratit a zároveň se bojím, aby už nebylo pozdě, nevím, jak ho motivovat. Děkuji, zdravím kudlanka

Odpověděl: Jakub Minařík
Zkuste se synem nedabatovat o konopí, ale zkuste jej nějak váce zatížit "běžnými" věcmi. Chtějte, aby doma lépe fungoval, pomáhal, plnil si povinnosti. To bývá cesta ke změně. Užívání drog přece jen takovéhle fungování zkomplikuje. Pokud bude syn dobře fungovat, tak máte skoro jistotu, že se problém nezhoršuje a neprohlubuje. Když se problém prohloubí, syn přestane fungovat. Nezbyde mu pak, než se konfrontovat s problémem a pokusit se něco změnit. Obyčejně to takhle docela dobře funguje. Jinak rozumím, že vás problém to rozčiluje. Pro případnou debatu se synem si zjistěte co nejvíce informací o konopí. Můžete se podívat na naše stránky, je tam text o kanabinoidech ale i na stránky vysloveně prodrogově orientované, třeba na server www.grower.cz. To je server kuřáků konopí, možná, že když si přečtete tamní příspěvky, lépe synovi porozumíte. P.s. Jen pro vaše uklidnění, konopí je droga s relativně vysokou mírou bezpečnosti. Rozhodně je to látka méně riskantní, než třeba alkohol. A tak je možná lépe, než kdyby syn pil. A většina kuřáků konopí po čase zjistí, že je hulení nebaví a sama jej omezí. Kdyby bylo třeba, tak napište, rádi pomůžeme.