pervitin
Fist
přítelkyně bere rok a měsic si pichá.je na detoxu.jeji matka k se tomu nedokáže rozumně postavit a zbytek rodiny na ni zanevřel.potřebuju jeji matce nějak vysvětlit že musi chodit za psychologem jinak to nezvládne a své dceři nepomůže.jeji matka má primitivní názory že ji závislost vymluví z hlavy.nechce přiznat že může mít nějaké problémy z dětství.všechno bere jakousi zkratkou něco jako hned teď se z toho dostaneš...kdyžs dokázala fetovat tak dokážeš i normálně žít......nevim co mám dělat ta přítelkyně má teprve 16 let.kdyby měla 18 tak ju vezmu a vypadnem odsud,od jeji rodiny která ji akorát ubírá sil.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, těžko říct, jestli můžete v současné situaci dělat něco víc, než podporovat přítelkyni v léčbě a v tom, že Vy držíte s ní (což není vůbec málo). Rodinu jí asi nikdo nevymění a můžete sice její matce radit, co by měla dělat, ale je otázka, jestli to bude mít nějaký efekt, jestli spíš na Vás jen nezanevře (pokud jí budete říkat, že její dcera je závislá kvůli problémům v dětství, pouštíte se na dost tenký led). Lepší strategie by byla zkusit se s ní nějak spojit a využít alespoň nějaké formy spolupráce ve prospěch Vaší přítelkyně.