MUDr. Minařík
Ondro
Pane doktore, abstinoval jsem téměř na 100%. Alkohol, cigarety, extáze ani kouření heroinu, trávy, nic po celou tu dobu. To je téměŕ měsíc. Pouze jednou, před 2 dny jsem užil jednu dávku kokainu. Pouze jsem to skusil. Přiznávám se, ale myslím, že závislej nejsem na ničem. Teď budu jenom při tom alkoholu (sem tam) a možná někdy i něco jiné. Občas. Jako třeba 2x do roka na technopárty extázi. Nebo taky ten kokain sem tam, i když jsem to pouze vyskoušel a dle mne je lepší zakouřit heroin, ale s tím jsem skončil. Co vy na to?

Odpověděl: Jakub Minařík
Skvěle, blahopřeju. :-) No, nedokazuje to úplně nepřítomnost závislosti, ale rozhodně to dokazuje, že schopnost kontroly nad užíváním zcela nezmizela. Osobně bych doporučoval být opatrný a užívat střídmě. Možná není špatný nápad si dělat poznámky v kalendáři. Je to sice trochu otrava, na straně druhé máte nad užíváním kontrolu, kdykoliv se můžete podívat zpět jak na tom jste. Nadále bych doporučil vyvarovat se tvrdých drog a dosti opatrně zacházet s alkoholem. Ale přinejmenším víte na čem jste. A to je možná ten nejlepší výsledek. Když jsem si probral vaše minulé dotazy (udělejte to taky) tak je z toho vidět, že to byla celkem dřina se udržet a přestat brát. Zkuste si to pamatovat. Ale jinak fakt blahopřeju. Napsal jste a zastavil to fakt těsně před dvanáctou a to se málokomu povede. Držím palce a napište. :-)