pomoc
kikush
Dobrý den! Měla bych dotaz. Moje kamarádka je už několik měsíců na tripu. Chce přestat, ale neví jak. Bojí se jít se někam poradit, aby to nezjistili její rodiče. Mohli byste mi prosím poradit, jak by se mohla této závislosti zbavit. Dává si třeba i několik tripů za den. A není schopna si udělat nějakou delší pauzu. Má pak takové zvláštní stavy úzkosti prý i občasné třasavky. Bojí se, že to nevydrží tak si dá další dávku. Existuje nějaký způsob jak jí můžu pomoct, aniž by musela navštěvovat nějakou kliniku? Klidně ji někam vyvezu jen aby k tomu neměla přístup, jen chci vědět, jaký postup mám při tom dodržovat. Děkuji předem za odpověď. S pozdravem Kristina

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nevím, zda tripem myslíte LSD nebo jiný typ drogy. Trip bývá označení pro papírek napuštěný LSD, případně pro stav po požití halucinogenů. Je totiž těžko představitelné, že by někdo užíval v takovéto intenzitě halucinogeny, mezi něž LSD patří - halucinogeny způsobují natolik intenzivní stavy, že by člověk po pár dnech intenzivního užívání skončil velmi pravděpodobně na psychiatrii. Podle toho, co píšete mi spíš připadá, že by se mohlo jednat o pervitin, který často způsobuje paranoidní a úzkostné stavy. Není divu, že má kamarádka úzkosti a není jí dobře, jestli si dává drogu několikrát za den (ať už se jedná o LSD nebo jinou drogu). To se moc dlouho nedá vydržet bez nějakých následků na psychiku. Myslím, že by měla přestat hodně rychle, než jí úzkosti zůstanou navždy. Co se týče odborné pomoci, myslím, že by byla na místě a nemusíte mít strach, že by se něco měli dozvědět rodiče. Lékaři i například kontaktní centra jsou vázána mlčenlivostí, kromě toho mnoho podobných služeb je anonymních. Nepíšete, kde kamarádka bydlí, ale popřípadě je možné zavézt ji i do nějakého vedlejšího města k odborníkovi, aby měla opravdu jistotu, že se rodina nic nedozví. Myslím, že někdo by měl posoudit její stav a pokud má bez drogy silné úzkosti, měla by být pod dohledem lékaře - ideálně psychiatra s praxí v oblasti drog. Takovou službou jí rozhodně pomůžete nejvíc. Zkuste ji tedy ukidnit a podpořit v tom, aby pomoc vyhledala.