Hiv
kočka
DObrý den chtěla bych se zeptat, zda se mohu virem Hiv nakazit koužíváním záchodů s více lidmi(internát) nebo nechtěným sednutím si na veřejných záchodech. D8le bych se chtěla zeptat, zda při testu krve jestliže budou nějaké problémy nechá lékař test HIv udělat, nebo ne? předem velmi děkuji a přeji hezký den

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, používáním stejných toalet se virem HIV nelze nakazit. Nákaza se přenáší krví, spermatem a poševním sekretem a virus na vzduchu vydrží pouze velmi krátkou dobu aktivní, v podstatě ihned umírá. Kromě toho je potřeba poměrně velké množství, vpravené do těla. Ohledně testů u lékaře - záleží na tom, co by to bylo za problémy, běžně nejsou testy HIV součástí krevních vyšetření. Kromě toho, musí k nim mít lékař vždy Váš souhlas, takže byste se dozvěděla, že je provedl.