drogy a chovani jedince
Barbora
Dobrý den, mám dotaz,zajimalo by mi jak dalece mohl byt na drogach zavisly muj partner.Chodila jsem ted skoro rok s klukem.Je mu 28 let.Celou dobu nepracoval,nemel moc ani zajem hledat praci, vzdy mel jen takovou chvilkovou,aby se nereklo,ale nakonec z toho seslo.Hodne casto lhal, vlastne uz nakonec i v malickostech a zbytecne. Hodne se pohyboval ve spolecnosti lidi,kteri me prijdou,ze jsou v pohode,mam je rada,jsou to fajn lidi,nikdy jsem nevidela,ze by neco brali, jen o tom mluvi,vypravi si zazitky a tak,ale moc to predemnou nerikali.ale vim o nich,ze vetsina z nich taky nepracuje,kdyz tak jen nejake nahodne chvilkove prace..Vim, že berou drogy-pervitin,lisohlavky,extazy atd.Kouri marihuanu denne nekolikrat i pri sportu.Ja si obcas taky dala,ale spis jen vecer,oni ale mam pocit,ze se bavi jen o tom,kdo ma huleni,a at uz ubali a neprislo mi to normalni,Taky chodil rad hrat automaty.Nemela jsem pocit,ze by neco bral,protoze jsem s nim byla prakticky denne a hlavne nevim kde by na to bral penize.Ale jeho nahle stavy vzteku, zarlivosti, rozchazeni,hadek byli opravdu nemistni.Z minuty na minutu se jeho nalada o sto procent zmenila.Ja sama jsem krome toho,ze se s temi lidmi stykal a kouril marihuanu nepoznala nic.Casem mi to ale lidi zacali rikat a nakonec mi to priznal i on sam, ze bere pervitin,sem tam kokain a treba extaze pro nej nic uz neni.ale az ve chvili kdy uz jsme spolu nechodili.Predtim se hadal,ze neni zadna smazka a co si o nem myslim.A proc s nim sem, kdyz si to myslim.Lidi mi rekli, ze bere pervitin,nakonec mi sam o sobe ve slabych chvilkach s usmevem rekl,ze ani pervitin mu nedava,ze uz mu to nic moc nedava to co driv.a ze ma nad vsim kontrolu, ze neni zavisly,ze si to vezme jen obcas a ze to na nem nikdo nepozna, protoze se umi kontrolovat.Dnes uz spolu nejsme, neslo to.Ale rada bych vedela, jak asi myslite,ze dalece v tom lita. Jak se to da z jeho chovani poznat a zda je jeste schopen normalniho zivota vcetne prace atd.Je mozne,ze by ho k tomu mohlo neco motivovat, aby zmenil svůj zivot.Treba deti a rodina?Nebo ze by bylo proste neco co by ho dalo na jinou cestu zivota.Je pravda,ze jsem ho predtim neznala a tak nevim,jak velka zmena v nem probehla.Napiste mi co si o tom myslite.A jestli si myslite,ze je na tom zavisly,nebo je to jen takovy vikendovy fetak jak se rika.Dekuji moc za Vasi odpoved a jsem moc rada,ze tyto stranky existuji,protoze si myslim,ze mohou pomoci hodne lidem najit reseni v problemech.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, i když je Váš popis poměrně podrobný, opravdu se nedá takhle na dálku říct, jak silná je závislost Vašeho bývalého přítele, nebo jestli vůbec nějaká existuje. Sama píšete, že jste na něm dřív nic nepoznala, nemáte tušení, jak často opravdu bral a co. Takže může jít stejně tak o víkendového uživatele, jako o závislého člověka. To že on říká, že je v pohodě, že má všechno pod kontrolou, nic neznamená. To tvrdí často i lidé na 1 gramu heroinu denně. A jestli je z toho cesta ven? Ta je asi vždycky, jde jen o to, jestli on chce nebo ne. Vypadá to spíš na druhou variantu. Z Vašeho dotazu to tak trochu vypadá, že jste se s ním ještě úplně nerozloučila, alespoň vnitřně, že pořád máte pocit, že byste ho mohla zachránit a změnit (?). Dělat takovou samaritánskou práci je dost nevděčná věc a pořizovat si s ním rodinu a doufat, že ho to snad změní, mi taky nepřijde dobrý nápad...takže teoreticky z toho cesta ven do "normálního" života určitě je, ale být Vámi, radši bych to - pokud k něčemu takovému dojde - jen z dálky sledovala.