Lysohlávky
Myanna
Ahojky,chtěla bych se zeptat,co nastává když se houbičky-lysohlávky,které bych poživala,zpracované jako ,,čajíček" smíchají s alkoholem,např. -kola s rumem? Nastává větší nebezpečí? A ještě se chci zeptat,zajak dlouho,zhruba,celý stav odezní a kdy můžu čekat flasback,hm? Děkuju moc,zatím čus!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím úplně, zda se ptáte proto, že jste měla lysohlávky a zkombinovala jste je s alkoholem nebo zda se na to chystáte. Pokud se Vám tahle kombinace podařila a nebylo Vám po tom zle, tak se nedá předpokládat, že by to mělo nějaké další následky. Nicméně - samozřejmě každá kombinace více látek s psychotropním účinkem výrazně zvyšuje rizika. Dokážu si představit, že účinek alkoholu může být neočekávaně silně či jinak než obvykle prožívaný, pokud už jste v sobě měla předtím lysohlávky, taky si dokážu poměrně dobře představit, že poruchy koordinace, které alkohol ve větším množství působí, mohou v kombinaci s účinkem lysohlávek vést k nějakým úrazům a nehodám. Vzhledem k tomu, že při intoxikaci halucinogeny se dá velmi těžko cokoli předem odhadnout, tak je velmi nerozumné míchat je ještě s další látkou, protože pak se stav může stát naprosto nepředvídatelným. Ohledně doby účinku: Vrchol intoxikace nastupuje po 1 – 2 hodinách, následuje cca 2 hodiny trvající plató, obyčejně za 5-6 hodin od počátku odeznívají hlavní příznaky. Zcela k normě se intoxikovaný vrací po 12 hodinách. Uvedené doby závisí na požité dávce. Ohledně flashbacku: Flashback není stav, který nutně musí s určitým odstupem po intoxikaci nastat. Stává se to, ale není to pravidlem. Nedá se určit přesně doba, po které by měl flashback přijít. Uvádí se, že pokud se stav jako při intoxikaci krátkodobě vrátí, tak se tak stane max do 1 roku po zkušenosti s halucinogeny. Jinak se ale také může stát, že po užití halucinogenů přetrvávají nějaké nepříjemné stavy a člověk se necítí být zcela v normálu - pak je situace mnohem závažnější a je docela na místě vyhledat psychiatra. Doufám, že Vám odpověď takhle stačí. Jinak musím dodat, že experimenty s halucinogeny nejsou zrovna bezpečná zábava... a pokud už s nimi experimentujete, tak buďte opatrnější.