syn
barbora
Mám podezření na drogy u svého syna. Chci mu pomoci. Na koho se mohu obrátit? Je mu 17, je na internátě a navštěvuje školu tam, kde si myslím, že má kontakt s drogami. Jak s ním mám jednat až přijede domů?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o syna obavy, zvláště když v průběhu týdne bydlí na internátě a nemáte ho pod dohledem. Nicméně na zákldě Vašich velmi stručných informací Vám nemohu moc konkrétně odpovědět. Nevím, jak jste k tomuto podezření dospěla, jaké drogy si myslíte, že syn užívá, jaké změny v jeho chování pozorujete. Nevím, zda jste se synem někdy o této problematice mluvila, jaký je Váš vztah se synem a jak vypadá celkově vaše rodinná situace. Napište mi o situaci víc a zkusíme vymyslet, jak by se dalo v tomto případě postupovat. Každopádně bych doporučovala o tom se synem promluvit. Možná by nebylo od věci předtím plánovaný rozhovor konzultovat osobně s odborníkem, abyste se mohla předem rozhodovat, jaký postup zvolíte. Leckdy bývají rozhovory se sedmnáctiletými potomky poměrně emočně náročné a člověk snadno udělá nějaký ukvapený krok, kterému by se býval mohl vyhnout. Zatím přeji hodně štěstí a pokud budete mít zájem, znovu napište, mohla bych Vám případně i doporučit nějaký vhodný kontakt na kolegy ve vašem regionu (když napíšete, odkud jste).