Kam posílat děti?
Jirka Hanuš, K-centrum Liberec
Dobrý den? Chtěl bych se zeptat, kam lze posílat na léčení děti ve věku 15, 16 let, aby to nebyla klasická psychiatrická léčebna na 3 měsíce. Existuje v ČR ústavní léčba na 2 měsíce? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pobytová léčba pro mladistvé klienty je možná v rámci Střediska pro mládež Klíčov (součástí je pobytové zařízení pod názvem Cesta sídlící v Řevnicích u Prahy, léčba je cca dvouměsíční), dále by bylo nejspíš možné se obrátit na Psychiatrickou kliniku FN Plzeň (MUDr. Stanislav Kudrle), kde probíhá dvouměsíční léčba zahrnující mimo klasického léčebného režimu a práce s klienty i holotropní dýchání. Dále je možné mladistvého klienta poslat do Terapeutické komunity Karlov o. s. SANANIM nebo do Terapeutické komunity White Light, kde ale léčba trvá standardně 6 měsíců. Detox pro děti do patnácti let je možné zajistit v Praze v rámci Dětského a dorostového detoxikačního centra (Nemocnice Milosrdných sester sv. K. Boromejského - Nem. Pod Petřínem). Sdružení Agapé sídlící na Moravě, které v minulosti poskytovalo léčbu dětem do 15 let, bylo mám pocit v tomto roce z důvodu finančních potíží uzavřeno. Konkrétní kontakty na výše uvedená zařízení najdete na www.drogy-info.cz (web Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti) pod kolonkou Mapa první pomoci.