marihuana
jaja
Dobrý den,syn (15 let) nepravidelně kouří marihuanu.Z rozhovoru který jsem s ním měla vyplynulo, že v tom nevidí problém ani žádná rizika.Moje argumenty co se týče zdraví nebere vážně protože "o tom nic nevím".Nevím jak se dále zachovat abych situaci ještě nezhoršila a vlastně ho nedohnala k pravidelnému kouření nebo ještě k něčemu horšímu.Děkuji za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě se nemusíte bát, že byste svým zájmem syna dohnala k pravidelnému kouření. A také si myslím, že i když "o tom" třeba nic nevíte, neznamená to ještě, že byste se neměla o syna v tomto směru zajímat a nemohla mít na jeho kouření názor. Argument, že je vlastně kouření THC v pořádku a úplně normální používá většina dětí ve věku Vašeho syna. Nicméně pořád platí minimálně to, že marihuana je nelegální drogou a manipulace s ní (např. předávání si s kamarády) by za určitých okolností mohlo být definováno i jako trestný čin. A Vy ještě nějaký čas budete za syna právně zodpovědná, takže by bylo rozhodně chybou, kdyby Vás celá věc nezajímala. A to mluvíme pouze o praktických důsledcích. Pak je tu samozřejmě také výchova...Myslím, že máte určitě právo postavit se k jeho kouření negativně, on má zase právo snažit se Vám vysvětlit svůj postoj. Aby jste se necítila znevýhodněná tím, že o marihuaně a jejích rizicích moc nevíte, je možné najít dostatek informací na internetu (např. právě na těchto stránkách nebo na stránkách www.drogy-info.cz) nebo se zajít poradit s nějakým odborníkem o tom, co znamená užívání marihuany a co případně horzí. V každém případě bych se nebála konfrontace se synem, možná spíš ve formě přátelského rozhovoru, kdy byste si poslechli názory toho druhého a došli k nějaké dohodě, která by byla přijatelná pro Vás pro oba.