Telepatie
Barry
Dobrý den, nechtěl bych zde přímo uvádět své jméno. Můj nevlastní syn mi neustále ve svých 19.ti letech tvrdí, že mývá telepatická vidění, že ví, co si o něm druzí myslí atd. Vzhledem k omu, že jeho chování se prudce změnilo v posledních několika měsících a přiznal se i k tomu, že zkoušel trávu a hašiš, mám jisté obavy. Tvrdí, že hodně věcí okolo něho je proti němu a závidí mu. Je prava, že měl problémy se začleněním do kolektivu kluků, snad i tím, že je cizinec. A přijel k nám jeko řádný hoch. Nyní je obtížné pro ostatní sžít se ním, uzavírá se do samoty a reaguje podrážěně. Jistá souvislost by mohla být i s tím, že je Černobylské dítě a jeho otec míval taktéž nevypočitatelné jednání, kůli kterému jej má nynější manželka opustila, Obávám se, že i malá dávka trávy má startující efekt a uvádí jeho myšlenky na cesty, kde bývají jeho okolím nepochopitelné. On sám o sobě nepohybuje a je svolný s někým si o problému, který nemusí být rázu jen drogového, popovídat. jen nevím, s kým je to na chrudimsku možné. A teké bych mu nerad způsobil problémy, kdy řádně a poctivě pracuje bez známek jakýhkoliv excesů. Děkuji moc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Stav který popisujete vypadá spíše na psychiatrické onemocnění, mohlo by se jednat o počínající psychotické onemocnění z okruhu schizofrenie. Konopí s tím bude nejspíš mít málo společného, pokud je to to, co si myslím. Taky je možnost, že váš nevlastní syn docela normálně "blbne", jako spousta lidí v jeho věku. Ty telepatie a prudká změna chování je podezřelá. Asi by bylo vhodné prohovořit to s praktickým lékařem, který jej má v péči - jistě vám doporučí nějakého psychiatra. Můžete se klidně zmínit o mém podezření. Jinak psychiatrická ambulance je jistě v Pardubicích (Dr. Bayer) a v Hradci Králové je psychiatrická klinika. Kdyby vám tyhle kontakty nestačili, napište znova zítra, požádám kolegy se kterými v Chrudimi spolupracuji, aby mi někoho doporučili.