houby a zákon
fst
dobrý den, zajímalo by mě, jestli je legální přechovávat a popř. prodávat spóry a podhoubí psylocibinových hub. samy o sobě žádné zakázané látky neobshaují.. je to tedy stejné jako se semeny marihuany - tzn. je to legální? i prodej? nebo je to bráno jako předmět k výrobě drog?

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud se jedná o přechovávání, tak by se mohlo jednat o § 188 trestního zákona, tedy o přechovávání předmětů určených k výrobě drog. V případě, že spory budete prodávat s tím účelem, že kupující si pak může vypěstovat psylocibinové houby, pak by to mohlo být ještě horší. Kolegyně právnička k tomu uvádí, že by se to dalo kvalifikovat jako trestný čin podle § 187, tedy výroba a distribuce drog, případně opět § 188, nebo o 188a, tedy šíření toxikomanie. Záleželo by na kontextu, v rámci kterého by probíhalo případné vyšetřování. Takto obecně nelze zodpovědně říct, jak by to v reálu vypadalo a jaký by byl postup policie při kvalifikování trestného činu.