lolinka
Zdravím, chci se zeptat, když má člověk (feťák) pod očima jako by monokly, je to asi z drog? Je to z toho jak je nevyspali? Nebo to znamená, že v tom jede delší dobu?? Z čeho to přesně je? Děkuji za odpoveď a přeji hezký den.

Odpověděl: Jakub Minařík
To bývají změny, které jsou spojené s nevyspáním a extrémní únavou. Objevují se spíše po vícedenních tazích. Pokud jsou to skutečné monokly, tedy krevní podlitiny, či modřiny a jsou symetrické pod oběma očima (tzv brýlovitý hematom), mohlo by se jednat o prasklinu spodiny lebeční. Stav bývá ještě spojen s prasklinou kostěné přepážky, kterou vede čichový nerv a postiženému pak vytéká z nosu nažloutlá tekutina (mozkomíšní mok). Pak by bylo vhodné, kdyby se postižený neprodleně odebral k lékeřskému vyšetření. Fraktura base je poměrně vážný úraz a opilec, nebo člověk intoxikovaný drogami si takový úraz může opatřit aniž by o tom věděl.