dcera a pervitin
mamik
Mám 20letou dceru.Září říjen 2004 hospital.otevřene odd.Jičín,po návratu předavkování zyprexou,fevarinem.Hospitalizovana uzavřené odd.Hradec Králové.Hubne,sebepoškozuje se váží 46 kg,kupuju ji nutradrinky..Po návratu domů najdu jehly a ona přiznává drogy pervitin.A slibuje.Začne chodit do školy,ale je unavená,přejídá se zvrací,léky má zyprexu,fevarin,diazepam.Budím ji do školy,hlídám,spí s nožem pod polštářem.V noci utíká ven..V dubnu odvezena z ulice neví kdo je.Léčebna Kosmonosy.Deprese,sliby,jezdím za ní,slibuje,sebepoškozuje se,nemenstruuje,je apatická.Chce domů.Jsem ráda že vím že večer jde spát do postele a že jí tam najdu.Utíká,policie vrátí.Intoxikovanou.Má halucinace,deprese,slibuje.Nyní převezena na vlastní žádost PL Horní Beřkovice.Přijela tam intoxikovaná.Opět na uzavřeném oddělení,ví jak jí to ubližuje,škola padá,otec jí nekontaktuje,nechce ji doma ani kdy vidět.Máme doma 13 syna.Já stále věřím,že jí to jednou dojde,že to bude řešit.Jsem s ní i s lékaři v kontaktu.Nevím co bude dál.Je plnoletá.žene se do záhuby.Co ještě můžu dělat?Kdy se to zlomí a bude to snesitelnější.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, možná to bude znít trochu beznadějně, ale v této chvíli jste asi udělala maximum, co je možné. Vaše dcera je nyní zase v lékařské péči, kterou určitě potřebuje, a to že spolupracujete s lékařem a komunikujete s ní je myslím teď to nejdůležitější. ovedu si představit, jak je pro Vás těžké vidět co se s dcerou děje, ale zkuste nezapomínat také na sebe a na zbylé členy své rodiny. Problémy Vaší dcery by Vás neměly ovládat natolik, aby rodinu úplně zničily a syn Vás ve svém věku hodně potřebuje. Zkuste si dát tedy pro sebe nějaké limity, kam až jste ochotná v péči o dceru zajít. Nakonec to prospěje i jí, i když to pro Vás jistě bude hodně těžké. A jestli máte možnost, udělejte si čas také na to, aby někdo pečoval o Vás - např. na rodičovské skupině pro rodiče závislých dětí atp. Určitě si to po tom všem zasloužíte.