Zivot s alkoholikem
chris
Dobry den,chtela bych vas poprosit o radu. Muj pritel je alkoholik. Byl se jiz dvakrat lecit a chce se vylecit. Mel ted ale nekolik slabch chvil a opetovne pil. Ja ale nevim jak reagovat. Jestli mam delat ze se nic nedeje, nebo byt nastvana... Mohli byjste mi prosim doporucit nejakou literaturu, poradnu, ci skupinu lidi na kterou bych se mohla obratit? Budu vam vdecna za jakekoli informace. (Ted chodim s pritelem do Anonymnich Alkoholiku ale je to pomoc predevsim pro nej, ja se snazim jenom pochopit ale opravdu bych potrebovala mluvit nebo cist o nekom kdo zije s alkoholikem ktery se chce vylecit, navod ci lepe doporuceni jak postupovat) Velmi vam dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Tvářit se naštvaně a tvářit se jakoby nic není dobrá volba. Ani jedna z možností. Myslím, že byste se měla spíše tvářit vážně a motivovat přítele k hledání řešení. Návštěva AA je dobrá volba, myslím, že tam seženete i knihy o tom co a jak. Taky se můžete zkusit podívat sem: http://www.plbohnice.cz/nespor/addictcz.html asi najdete co hledáte on-line. Osobně bych možná doporučil, pokud se nedaří, zkusit jinou variantu léčby. Existují možnosti klasické odvykací léčby, jak ambulantní, tak ústavní. Doporučoval bych to vyzkoušet. Ono se to s tou léčbou má tak, že málokdy se to podaří hned napoprvé. Je třeba, abyste vy i přítel byli trpělivý. Na druhé straně, bych doporučoval nebýt všeobjímající. Pokud to necháte zajít příliš daleko, tak se z toho nevymotáte. Určete si hranici, za kterou už nepůjdete a když ji překročí, ... Ohledně té léčby - doporučil bych obrátit se na Apolinář. Je to léčebna s dlouhou tradicí a jako start abstinence by mohla být dobrá. Kontakt je 224 961 111. Držím palce a kdyby bylo třeba, napište. :-)