crack - MUDr. Minařík
Matěj
Pane doktore, ona sem psala má mladší sestra, protože se bála, že se něco se mnou je. Já si to nemyslím. Užívám crack jenom někdy. Každej druhej den, někdy i častěji. Téměř nekouřím a nepiji ani neberu jiné drogy, takže pro mně je crack to co pro jiné alkohol. Mimo toho, nekradu, mám slušné a náročné zaměstnání, či-li nechci to ospravedlňovat, ale nemyslím si, že jsem závislej. Možná bych i přešel na kokain, ten je asi čistější a lepší. Vy jste jiného názoru? Poraďte, usoudím možná i nějakou návštevu poradny, ale dle mně budete se mnou souhlasit. :-) Snad. Děkuji Vám za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že na rozdíl od alkoholu je crack (i kokain) mnohem rizikovější látka. Hlavně závislost vzniká mnohem rychleji a případné komplikace užívání v oblasti chování a psychického prožívání bývají vážnější. Podobná komplikace je s kokainem. A obdenní užívání je frekvence, kterou v případě kokainu a cracku považuji za vysokou a vedoucí v horizontu měsíců zcela jednoznačně k závislosti. K tomu, že se živíte slušně nekradete, ... Viděl jsem lidi, kteří díky koksu přišli o svoje firmy a managerské posty a skončili pod stolem. A začínali jako vy. Tak si dejte pozor. Nebyl byste první ani poslední. :-) Ohledně návštěvy poradny, kdybyste měl zájem, tak je to samozřejmě možné. Stačí napsat. Ohledně té další informace - děkuji a nedělejte si starost. Je to jen zrnko do statistiky. Nikdo vás v ní nenajde. :-) A já si dávám dost pozor, abych své zdroje chránil. Protože jinak bych se už nikdy nic nedozvěděl.