MUDr. Minařík
Ondro
Pane doktore, vy jste rád, že abstinuju. Já jsem taky rád, že jsem čistej již 11 dní. Ale já opravdu nehodlám bejt abstinent. Já vás chápu, že mi nenapíšete, abych třeba hulil, ... ale je jasný, že závislej jsem nebyl. Otestoval jsem sám sebe a jsem spokojenej s výsledkem. Ale dle mně je na čase se zase bavit. Vždyť alkohol nebo tráva, to je neškodný oproti cigaretě tráva+heroin. A extáze taky několikrát v roku neuškodí. Co vy na to? Určitě napíšete, že je to pouze muj život, ... ale uznejte kolik lidí pije nebo kouří i trávu a jsou v pohodě. Ten kokaín brát nebudu. Nemusím skoušet opravdu vše, co existuje na trhu. Já jsem opravdu neviděl riziko v tom, že kouřím heroin, ... přestal jsem a nehodlám začínat, ani na párty. :-)

Odpověděl: Jakub Minařík
K abstinenci blahopřeju. A taky vás nechci nutit, abyste byl abstinent, já taky nejsem. Jen mám dojem, že nějakou chvíli nebrat by bylo prostě rozumné. Jinak to nedokazuje nepřítomnost závislosti - i závislý dokáže delší časová období abstinovat. To tahle dg. nevylučuje. Na základě toho, co jste psal soudím, že spíše jste byl vznikem, ev. rozvojem závislosti, ohrožen a že kdybyste pokračoval ještě nějakou dobu, tak by to už nešlo zastavit. To že jste to dokázal je spíše dobré pro další vývoj. Ohledně dalšího užívání - doporučoval bych abstinovat ještě alespoň tak dlouho, aby to dalo dohromady měsíc a také bych doporučoval drogy nekombinovat a užívat jen jednu. Užívat kombinaci látek, ať najednou nebo i v odstupu dní, považuji za nerozumné. Pokud se například rozhodnete hulit, tak nepijte alkohol, ani neberte ext. A naopak. Je to mnohem bezpečnější a zvláště ve vaší situaci, kdy jste už určité problémy s užíváním drog měl mi to přijde rozumné.