travka
myska
dobrý den, chci se poptat ohledně marihuany. muže občasné užívání zpusobit závislost? ptám se proto, že si ji občas dám(jednou týdně, někdy víckrát, někdy zase po delší době) ale poslední dobou musim pořád myslet jen na to kde sehnat špeka, jak si dám.... mám na to takovou chut, že se celá klepu, a sem nervozní... potim se.... taky mám někdy strašnou chut na něco silnějšího- lsd, pervitin, nikdy sem to neměla, ale mám pocit že už travka nestačí- nechci brát drogy, a nevím jak se těhlech chuti a myslenek zbavit. musim dodat, že sem trpěla hlubokymi depresemi, mám postresovou poruchu a uzkosti- byla sem už na psychiatrii, neví že sem si parkrát dala travu-depresemi sem trpěla ještě před tím, než sem se "seznámila" s travkou. -předem dík za odpověd,-k.d.14 let.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, pokud trpíte depresemi, ... jste v pravidelné péči psychiatra, tak je užívání konopí poněkud nerozumné. V takovéhle situaci není tráva právě vhodná droga, může vám zpustit dosti ošklivé stavy, se kterým skončíte v blázinci, a to nadlouho. A nemusíte se jich také už nikdy docela zbavit. Stejně tak váš věk je celkem nízký - nechci vám hulení zakazovat (stejně byste si to asi nenechala ode mě líbit), ale mohu vám ho nedoporučit. A to dosti důrazně. V tomhle věku umí udělat opravdu ošklivou paseku - přece jen, vaše psychika prochází vývojem a tohle ten vývoj docela naruší. Taky riziko závislosti je docela jiné ve vašem věku a při těchhle doprovodných diagnosách. Pokud by vám bylo řekněme 17, tak by rizika vzniku závislosti a dalšího poškození byla o řád nižší. Takhle je riziko veliké, pravděpodobnost, že dojde k závislosti, iniciaci užívání dalších látek, ... je vysoká. Prostě není to dobré. Pokud bych vám mohl nějak pomoci, rád to udělám. Tak klidně napište. :-)