Zavislost na heroinu
Fantomas
Ani nevim jak zacit... mam brachu, je mu 28 a uz nekolik let je zavisly na herionu. Asi 3x byl na leceni, ktere na nejakou dobu pomohlo, pak mu doktorka naordinovala Subotex, ktery si zacal, jak se mi priznal, pichat... ted je zase na heroinu a jde to s nim z kopce. Poslednich 5 let je vztahu, ona ho miluje na tolik, ze ho neopusti, coz si myslim, ze neni dobre pro ni... Pred dvema lety mel hepatitidu, cimz ohrozoval i ji... Ja mu chci a musim pomoc, ale ziji v zahranici, tudiz nevim, co delat. Strasne mi na nem zalezi a nechci, aby si znicil zivot...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je pro Vás těžké z dálky se koukat, jak se bratr ničí, ale v případě, jaký popisujete není jednoduché udělat z Vaší strany něco zásadního. Bratr už několikrát byl na léčení, které mu na chvíli pomohlo. Možná tedy podcenil doléčování a moc brzy se úplně odpoutal od odborné péče. Nepíšete, na jakém léčení byl. Je možné, že pokud se léčil v psychiatrických léčebnách, mohla by mu třeba pomoci intenzivnější a delší léčba v terapeutické komunitě. Ale to je těžké posuzovat takhle na dálku. Pokud chce bratr se sebou něco dělat, bylo by asi nejlepší vyhledat ambulantní pomoc (např. v K-centru) a pečlivě zvolit další postup, který by pro něj byl nejvhodnější. Co se týče Vás, myslím, že mu můžete nejvíc pomoci, pokud mu budete dávat najevo, že Vám na něm záleží a bojíte se o něj, ale nebudete mu pomáhat v ničem, co by mu usnadňovalo život s drogami. Také by možná bylo dobré sjednotit své působení na něj s jeho přítelkyní. Nemělo by jít o žádný nátlak, ale jasné informace, co se stane, když takhle bude pokračovat.