danni
mam pritele o kterem sem se dozvedela ze bral pred lety hodne drog,kokain a extazi delsi dobu,a mel s tim problemy.od te doby stim skoncil.nekdy me pripada ze je jako 3 osobnosti v jednom,jeho povaha se casto behem par minut meni,nevim co mam od nej ocekavat,nekdy mi pripada ze je sebevedomy jindy citlivy,a jindy naprosto bez citu,kdyz se trochu opije,byva i agresivni.nemuze se jednat o nejakou psichickou poruchu nasledkem uzivani drog,treba schyzofrenie,nebo paranoia?dekuji z odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je velmi těžké určit, z čeho takové chování pramení. Kdyby šlo o současného uživatele drog, bylo by možné o souvislosti uvažovat, ale pokud přítel nebere drogy několik let, může být důvodem mnoho věcí, mezi nimi třeba i drogy, ale také dispozice k nějakému druhu zvláštního chování, která u něj mohla existovat už před prvním užitím drogy. Dlouhodobé následky např. užívání extáze nejsou ještě dost dobře prozkoumány, natož pokud se jedná o kombinaci drog. Chápu, že to pro Vás musí být nepříjemné, když nevíte, co můžete čekat. Zkuste si s ním o tom v jedné z těch lepších nálad promluvit, jestli se mu třeba podobné věci děly i dříve, jestli si je vůbec uvědomuje, jestli o tom někdy mluvil s odborníkem...