subutex
alena
Chtěla jsem se zeptat jaký má vliv užívání subutexu na dítě.Porodila jsem předčasně o 5 týdnů, tzn. v 35 týdnu. Děťátko je 5. den v inkubátoru a bylo stabilizované. Dnes v noci ho museli převést na jiné pracoviště.neuvedla jsem že jsem se v těhotenství léčila, už jsem byla skoro vyabstinovaná.Proto potřebuji vědět jaký vliv to může na dítě mít a na jeho potíže.Nemohu se dovolat svému psychiatrovi proto žádám o radu vás. Moc děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vliv subutexu na dítě není nějak zvlášť dramatický. Může samozřejmě vzniknout závislost, která se po porodu projeví odvykacím stavem, který postupně odezní. Jiné poškození je nepravděpodobné. Existuje možnost předčasného porodu, ale ta hrozí jen tehdy, když snižování je rychlé nárazové, typicky se vyskytuje tehdy, kdy náhle dojde k přerušení užívání drogy ve vysoké dávce. Pokud jste snižovala postupně, tak by k předčasnému porodu dojít nemělo. Tak trochu mám pocit, že se bojíte, jestli jste poškození dítěte nepřivodila užíváním subutexu, nebo ... myslím, že jste udělala co jste mohla. A možností proč došlo k předčasnému porodu a proč vše probíhá tak jak probíhá je mnoho. Kolegové, kteří mají vaše dítě v péči by s vámi jistě probrali lépe, pokud je o to požádáte. Klidně ještě napište.