Úkryt pro závislé
portio
Kam může jít člověk, třeba těžce závislý na pervitinu, pokud všechna prodělaná léčba byla neúspěšná, člověk nejeví zájem se svým stavem něco dělat, jeho závislost pokračuje a rodina ho odmítne?

Odpověděl: Jakub Minařík
Takový člověk může jít na ulici. Existují zařítení, které takovým lidem pomáhají - mohou si tam vyprat, dostanou polévku, ošetří je tam, vymění jim infekční náčiní - taková nezbytná péče nutná k přežití. Existují také azylové domy, kde lidi, kteří nemají kde bydlet nechají přespat (samozřejmě, jen za určitých podmínek). Takový pobyt na ulici je někdy tvrdý, na druhé straně, často při něm postižený najde motivaci ke změně. Najednou se prostě musí o sebe postarat, zjistí, že úplně nevoní, mívá hlad, někdy nemá kde spát, ... Pokud sestra končí léčbu předčasně a dosud abstinuje, tak bych s takovým postupem váhal. Pokud drogy nadále užívá, tak je to samozřejmě něco jiného. Existuje také riziko, že pobyt na ulici skončí nějakou komplikací. Na straně druhé, pokud člověk drogy užívá, nakazit se žloutenkou a předávkovat se může i když bydlí doma. Rodina bývá ale klidnější, protože má postiženého na očích. Kdyby bylo třeba, napište.